Top 10 alimente benefice pentru inima

O dieta sanatoasa se evidentiaza in principal cand ne uitam la talie si la sanatatea inimii. Prin consumul zilnic al anumitor alimente, puteti scadea riscul de dezvoltare a numitor boli cardiovasculare. Exista o varietate foarte larga de legume si fructe care mentin sanatatea inimii si care va sunt disponibile mai mereu.

Studiile arata ca pana la 70% dintre cazurile de boli cardiovasculare pot fi prevenite daca facem alegerile corecte in ceea ce priveste alimentatia. Nu consumati mereu aceleasi produse.

Secretul consta in incercarea diferitelor tipuri de legume, peste, cereale integrale si altele de care sa va bucurati in fiecare zi.

Mai jos puteti gasi topul celor mai bune alimente pentru inima. Le puteti combina in fiecare saptamana asa incat sa reusiti sa va insanatositi in cel mai sanatos mod posibil.

Top 10 alimente benefice pentru inima

1. Avocado

Avocado este plin de grasimi sanatoase mononesaturate si este o sursa perfecta de potasiu, un mineral cunoscut pentru abilitatea sa de a gestiona presiunea din sange. Totodata, este o sursa excelenta de vitamina C, carotenoizi si fibre.

Carotenoizii sunt direct proportionali cu scaderea riscului de moarte in urma bolilor cardiovasculare. Pe langa doza bogata de fibre, atunci cand este consumat impreuna cu legume precum morcovi sau spanac, avocado poate ajuta corpul sa absoarba antioxidantii mult mai bine.

2. Afine

Afinele abunda de flavonoide si resveratrol, acestia fiind antioxidantii ce ajuta la prevenirea bolilor coronare. Le puteti adauga in smoothie si iaurt sau in combinatie cu ovaz.

3. Ciocolata amaruie

Ciocolata amaruie cu o concentratie de cel putin 75% sau 85% cacao este cea mai buna alegere. Nu numai ca este foarte buna pentru reducerea nivelului de stres, dar este buna si pentru inima.

In cadrul unor cercetari efectuate de catre Universitatea din Scranton, Pennsylvania, s-a demonstrat faptul ca o doza de 170 gr. de ciocolata amaruie consumata zilnic scade nivelul de colesterol nociv.

Mai mult, un alt studiu a descoperit fenoli in cacao, acestia fiind compusi antiinflamatori si antiseptici ce pot reduce riscul de boli cardiace prin prevenirea oxidarii substantelor grase din sange dar si a infundarii arterelor.

4. Uleiul extra-virgin de masline

In cadrul unui alt studiu, persoanele ce prezentau un risc marit de boli cardiace, dar care au urmat dieta Mediteraneeana bogata in foarte multe fructe, cereale, legume, la care au adaugat nuci si cel putin 4 lingurite de ulei de masline in fiecare zi, au reusit sa isi amelioreze cu pana la 30% riscul de atac cerebral, atac de cord sau chiar moarte.

Uleiul de masline este o sursa excelenta de grasimi monosaturate, care ajuta la reducerea nivelului marit de zahar din sange si de colesterol. Maslinele, atat cele negre cat si cele verzi, sunt surse foarte bune de grasimi sanatoase. In plus, reusesc sa dea un gust mult mai bun salatelor.

5. Legume cu frunze verzi

Varza furajera, ridichiile, frunzele de papadie si frunzele de mangold sunt alimente extrem de bogate in fier si vitamina C. Acesti nutrienti sunt foarte buni pentru dinti, pentru intarirea oaselor si a firelor de par, in timp ce vitamina A si magneziul reusesc sa va confere starea de calm.

6. Ficatul

Ficatul contine grasimi extrem de benefice pentru inima, conform cardiologului si autorului cartii Wheat Belly. Toate grasimile din ficatul animalelor sunt sanatoase.

7. Ovaz

Ovazul este bogat in fibre solubile, care ajuta la scaderea nivelului de colesterol. Acesta actioneaza precum un burete in tractul digestiv si absoarbe colesterolul, eliminandu-l din sistemul circulator si din corp.

Ar trebui sa evitati ovazul instant, care de multe ori are foarte mult zahar; in schimb, puteti opta pentru cel clasic sau cel cu pregatire rapida. Alte cereale integrale precum pastele, painea sau grisul sunt benefice pentru inima, atata timp cat sunteti siguri de continutul lor.

8. Somon

Somonul, dar si alti pesti cu un continut bogat in grasimi precum macroul sau sardinele sunt superstarurile cand vine vorba despre sanatatea inimii. Acestia contin cantitati substantiale de acizi grasi omega-3 si, precum s-a demonstrat in cadrul unor studii, scad riscul de ateroscleroza sau de placa ateromatoasa in artere, aritmie si de inmultire a trigliceridelor.

Asociatia Americana de Sanatate recomanda consumul de peste, de preferat cel cu un continut crescut de grasime, de cel putin 2 ori pe saptamana. Puteti beneficia de calitatile aciziilor grasi omega-3 si prin intermediul suplimentelor alimentare.

9. Rosii

Rosiile contin extrem de multa vitamina C si licopen. Vitamina C lucreaza precum un antioxidant, care protejeaza celulele de la degradare.

Va puteti face si singuri sosul de tomate folosind rosii din conserva sau proaspete, adaugand oregano si legume tocate marunt, astfel obtinand un sos cu o putere antioxidanta imensa.

10. Nuci

Nucile amplifica functiile inimii datorita antioxidantilor si grasimilor sanatoase omega-3. Prin consumul a 50 de gr. pe zi, s-a aratat ca nucile pot imbunatati functiile circulatorii in cazul persoanelor cu diabet si ca reusesc sa ii protejeze pe cei cu risc de boli cardiace. O mana de nuci pot sa scada nivelul de colesterol si sa va satisfaca foamea.