Sfaturi rapide pentru a va calma si pentru a va exprima corect furia

Furia este o stare perfect normala si poate fi considerata chiar sanatoasa. Cu toate acestea, daca nu este controlata, poate fi un pericol atat pentru voi cat si pentru cei din jur.

Daca vi se intampla des sa aveti excese de furie pe care va este greu sa le controlati, relaxati-va si continuati sa cititi pentru a afla cum va puteti calma furia in cele mai sanatoase si eficiente moduri.

Asteptati pana v-ati calmat inainte de a va exprima in fata celorlati

Daca va este greu sa va adunati gandurile datorita furiei de moment, ar fi bine sa asteptati o perioada inainte de a spune ceva.

Va va fi mai usor sa va ganditi in privinta a ceea ce ati vrea sa spuneti daca reusiti sa va limpeziti mintea. Este foarte usor sa spuneti lucruri fara intentie iar acestea, cel mai probabil, se vor intoarce impotriva voastra.

Faceti un pas in spate si relaxati-va prin cateva exercitii fizice

Momentul in care simtiti ca tensiunea se intensifica si este mai probabil sa aveti un exces de furie, iesiti din scena si incercati sa faceti orice fel de exercitiu fizic.

Mersul pe jos, plimbarile cu bicicleta sau chiar joggingul va vor ajuta sa va reduceti nivelul de stres, fiindu-va mult mai usor sa va calmati si in final, sa infruntati situatia intr-o maniera mult mai echilibrata.

Inspirati adanc pentru a va calma

Nimic nu va poate oferi mai rapid relaxarea decat niste exercitii de respiratie profunda. Inhalati prin nas si umpleti-va plamanii de aer. Tineti cateva secunde si, foarte usor, expirati aerul prin gura.

Repetati acest proces de cateva ori, pana va simtiti mai calmi. Inspiratiile adanci va ajuta sa scoateti din discutie unele simptome ale raspunsului de lupta sau fuga ale corpului atunci cand sunteti stresati – muschi tensionati, transpiratie excesiva, tensiune arteriala marita precum si respiratii sacadate si rapide.

Abtineti-va de la a-i forta pe ceilalti sa va accepte punctul de vedere

Toata lumea este diferita si este perfect de inteles daca persoana din fata voastra are un punct de vedere diferit de al vostru.

Se poate ca el sau ea sa nu se astepte de la voi sa le urmati parerile asa ca este bine sa ii ascultati si sa acceptati faptul ca voi doi aveti opinii diferite.

Axati-va asupra modului in care va simtiti decat asupra aspectelor ce nu va plac la o persoana

Atunci cand discutati despre o problema, axati-va asupra afirmatiilor folosind mai mult cuvantul „Eu”, pentru a arata pozitia sau sentimentele voastre precum si pentru a evita sa plasati vina gresit asupra altora.

Spre exemplu, ati putea spune Ma simt dezamagita de faptul ca ai intarziat 15 minute in loc de Intotdeauna intarzii.

Folositi-va de umor pentru a elibera mare parte din tensiunea creata

O mica tenta de umor poate ajuta putin la estomparea tensiunii create. Nimanui nu-i plac cu adevarat certurile. Injectarea unei cantitati mici de umor va poate ajuta la incheiera disputei mult mai devreme.

Cu toate acestea, incercati sa va abtineti de la sarcasm deoarece puteti rani sentimentele altor persoane si puteti chiar inrautati situatia.

Invatati doua lucruri: Sa iertati si lectia dobandita in urma disputei

Nu este totdeauna usor sa ierti; precum spune acel proverb vechi, este o trasatura supraumana. Pastrarea dusmaniei este un obicei ce va va consuma foarte mult din energie.

Dupa disiparea tensiunii, este important sa identificati lectiile pe care trebuie sa le invatati pentru a evita aceleasi probleme in viitor.