Sfaturi pentru a alege muzica potrivita antrenamentelor

Muzica a facut parte dintotdeauna din vietile noastre de zi cu zi. Ne confera o anumita stare de bine, indiferent daca invatam, suntem pe drum, la munca sau cand ne indeplinim programul de antrenament.

Daca va faceti exercitiile la o sala de forta, cel mai probabil ca ati vazut si alte persoane cu castile pe urechi, ridicand de fiare.

Pentru ei, muzica actioneaza precum un factor motivational atunci cand isi fac antrenamentele.

Intrebarea pe care s-ar putea sa vi-o puneti este cum sa alegeti muzica potrivita pentru antrenamentele la sala. Avem noi cateva sfaturi pentru voi.

Incepeti cu melodia potrivita

Prima melodie din lista va va ajuta sa va setati un ritm pentru programul de antrenament, asa ca alegeti una mai rapida sau una motivationala, care va va ajuta sa incepeti incalzirea muschilor.

Ramaneti pozitivi

Un alt sfat pentru crearea listei voastre de ascultare din timpul antrenamentului este ca melodia ce urmeaza dupa cea de incalzire sa fie una incurajatoare, cu un ritm mai rapid. Alegeti melodii cu ritmuri alerte pentru a va mentine nivelul de energie cat mai sus.

Combinati melodiile

Expertii in fitness si cei in muzica recomanda sa combinati lista de ascultare pentru a nu va plictisi de cantecele voastre. Puteti pune lista in modul aleatoriu pentru a va face sa ghiciti ce urmeaza sau puteti cauta melodii pop, rock, dance, jazz sau orice alt gen care va place si care are un ritm mai rapid.

Schimbati viteza

Daca faceti antrenamente prin intervale, combinati melodiile incete cu unele mai alerte. Puteti asculta melodiile mai lente atunci cand va odihniti si pe cele alerte atunci cand va doriti sa mariti numarul de seturi efectuate pentru un anumit tip de exercitiu.

Tineti minte ca atunci cand incetiniti, nu este vorba doar de viteza, ci si de respiratie si de felul in care executati programul.

Ascultati versurile

Exista unele melodii extrem de motivationale, in special daca le ascultati versurile. Spre exemplu, melodiile Roar a lui Katy Perry sau Shake it Off a lui Taylor Swift va pot ajuta sa va impingeti mai tare corpul, in special atunci cand mai aveti putin si cedati. Merita sa includeti melodii care, atunci cand le ascultati, sa va induca un imbold de energie.

Terminati in forta

Atunci cand alegeti ultima melodie pentru lista, asigurati-va ca este cea mai buna pentru ca trebuie sa terminati in forta. Luati aminte de faptul ca sunteti la ultimul set, in care muschii tremura deja de la oboseala, iar nivelul de energie e pe punctul sa dispara complet.

Creati-va o lista personala

Daca va intrebati ce melodii sa adaugati in lista voastra pentru antrenament, nu uitati sa includeti melodiile care au un impact pozitiv asupra starii voastre emotionale. Astfel, va veti stradui mai tare in timpul antrenamentului de fiecare data cand auziti melodia ce are un efect pozitiv asupra voastra.