Retete pentru o memorie mai buna

Memoria contribuie la buna functionare a mintii umane. Este formata din evenimente pe care persoana le afla intr-un moment curent (memoria pe termen scurt) si cele care provin din trecut (memoria pe termen lung). Fara memorie, o persoana nu este capabila sa identifice cine este ea sau indivizii din jur.

Prin urmare, o memorie intacta ajuta omul sa interactioneze cu celelalte persoane fara a intampina vreo tulburare mentala si permitandu-i sa functioneze independent in orice context al vietii.

Nutritia este vitala pentru sanatatea mentala, deoarece mancarea ne ofera acei nutrienti esentiali creierului care ii permit sa functioneze in parametrii optimi. Vorbind despre ameliorarea memoriei, mai jos puteti gasi 2 retete care va vor ajuta in acest sens.

Somon la gratar cu mustar si ierburi

Pestele este una dintre cele mai bune optiuni cand vine vorba despre creier, iar in acest caz, somonul. Fiind un var al morunului si al pastravului arctic, somonul este bogat in proteine, grasimi si colesterol, dar si in magneziu, fier, vitamina A si vitamina C. Contine cea mai mare cantitate de vitamina B, care contribuie la mentinerea sanatatii si la buna functionare a sistemului nervos central.

Conform Eating Well, ingredientele pentru acest preparat includ un file de jumatate de kg. de somon, o lingurita de mustar Dijon, 20 sau 30 fire de ierburi proaspete diverse, doua lamai (taiate in felii subtiri), o lamaie taiata in sferturi, un catel de usturoi si o patrime de lingurita de sare.

Pentru preparare, gratarul trebuie preincalzit la temperatura medie. Apoi, doua bucati a cate 20 cm de folie de aluminiu sunt puse una peste cealalta si asezate pe o hartie de copt. Dupa, pe mijlocul foliei, sunt aranjate pe doua straturi feliile de lamaie si sunt imprastiate peste ele ierburile aromatice. Apoi, usturoiul si sarea sunt pisate cu latura unui cutit pentru a obtine o pasta. Pasta trebuie pusa intr-un bol mai mic.

Odata pregatite, se adauga mustarul si celelalte doua lingurite de ierburi tocate. Somonul este uns pe ambele parti cu amestecul rezultat. Odata terminat, plasati somonul peste ierburi. Urmeaza sa trageti hartia de copt de sub foliile de aluminiu pe care sta somonul si sa il puneti pe gratar, fara a muta somonul sau schimba pozitia lamailor. Gratarul este acoperit si se gateste timp de 18 pana la 24 de minute, pana cand somonul capata o culoare opaca in mijloc.

Odata gatit, folia si somonul sunt transferate inapoi pe hartia de copt. In final, somonul este impartit in patru portii, servindu-se cu cate o felie de lamaie.

Paste integrale cu edamame, arugula si ierburi

Conform Food Watch, fierul si zincul sunt doua minerale esentiale pentru imbunatatirea memoriei si a concentrarii. Asa cum este descris in publicatie, sursele alimentare pentru acesti nutrienti includ cerealele integrale din paine, cerealele integrale propriu-zise, orezul brun, carnea rosie slaba, carnea de pui, fructele de mare si nucile. Prin urmare, un preparat format din paste integrale, edamame, arugula si ierburi ar trebui sa va ajute la imbunatatirea memoriei.

Conform My Recipes, ingredientele includ 230 gr. de penne integrale nefierte pentru paste, doua lingurite de ulei de masline, o lingurita de unt, doua cani de edamame inghetate si cu coji (boabe verzi de soia), doua cani de baby arugula, o cana de rosii cherry (taiate in jumatati), 50 gr. de patrunjel proaspat tocat, 50 ml. de suc proaspat de lamaie, 3 lingurite de busuioc proaspat tocat, o lingurita de cimbru proaspat tocat, jumatate de lingurita de sare kosher si 50 gr. de branza (mai moale).

Pentru preparare, pastele sunt fierte conform instructiunilor de pe pachet si sunt strecurate. Apoi, uleiul si untul sunt incalzite la foc mediu intr-o tigaie mare. Se adauga in tigaie edamame si se pregatesc pentru 2 minute sau pana cand s-au incalzit complet. Odata pregatite, intr-un bol mai mare, se combina pastele si edamame. Dupa, se combina arugula si restul ingredientelor. In final, se adauga putina branza deasupra.

Per total, memoria este un aspect semnificativ pentru individualitatea unei persoane, deoarece ii permite sa creeze o conexiune cu ea insasi si cu ceilalti. Mai mult, o memorie buna ii va permite persoanei sa se adapteze la mediul inconjurator si sa isi indeplineasca activitatile in mod eficient, indiferent de context.