Pastrati-va tonusul chiar si in timpul unei pauze fortate de la antrenamente

Faptul ca trebuie sa luati o pauza de la regimul vostru de exercitii fizice, deoarece corpul nu mai poate lucra la un randament de 100%, poate fi destul de devastator. Veti simti ca viata nu este corecta cu voi pentru ca puteti pierde tot ce ati castigat in urma unor eforturi asidue la sala de forta; dar nu este intotdeauna asa.

O pauza de la sesiunile de antrenamente nu inseamna neaparat ca veti trece inapoi la greutatea initiala; cu conditia sa acordati ceva atentie la cateva dintre aspectele listate mai jos.

Efectuati exercitii usoare. Atunci cand simtiti ca trebuie neaparat sa faceti ceva, luati in vedere faptul ca doctorul a stiut pentru ce va recomanda sa luati o pauza. Totusi, in functie de recomandarile medicului, puteti efectua cateva exercitii usoare, precum cardio, mersul pe jos sau inotul. Doar sa nu exagerati prea tare pentru ca asta mareste riscul de a va rani.

Pastrati-va obiceiurile sanatoase. Doar pentru ca nu aveti voie sa faceti anumite programe mai dificile nu inseamna ca nu va veti putea mentine greutatea sau sanatatea.

De fapt, obiceiurile sanatoase pe care le pastrati, precum orele corecte de somn, hidratarea corespunzatoare si alegerea unor alimente sanatoase pentru dieta zilnica, va pot ajuta sa nu adaugati straturi de grasime.

In ceea ce priveste timpul pe care l-ati fi petrecut executand exercitii fizice, acum ati putea avea mai mult timp sa cautati retete sanatoase pe care sa le incercati in viitor, sa meditati sau chiar sa va refaceti corpul prin somn.

Incepeti cu cinci minute. Facilitarea corpului catre conditia fizica initiala va avea nevoie de timp, in special dupa cateva luni de odihna. Rezistenta, puterea si nivelul de anduranta ar putea fi mai scazute decat in trecut.

Daca totusi doriti sa va antrenati corpul, incepeti cu cateva exercitii usoare pentru doar cinci minute. Mariti timpul gradual pentru a-i permite corpului sa se ajusteze inapoi la efortul initial. Inainte, asigurati-va ca ati primit unda verde de la medic pentru orice fel de exercitii, indiferent cat de usoare ar parea.

Pastrati-va mintea activa. O alta metoda prin care va puteti pastra tonusul este prin intermediul antrenarii mintii, pregatind-o pentru setarea unor noi teluri de activitate.

Va puteti ascuti mintea prin citirea unor carti sau articole despre urmatorul program de antrenament pe care vreti sa il incercati, notandu-va viitoarele teluri intr-un jurnal si cautand noi tehnici ce va vor ajuta sa castigati cat mai mult de pe urma exercitiilor fizice.

Nu fiti prea duri cu voi insiva. Datorita pauzei obligatorii, vor exista momente in care veti simti ca ratati foarte multe aspecte cand vine vorba de pastrarea conditiei fizice; nu trebuie sa lasati aceste sentimente sa va conduca.

Fiti constienti de faptul ca limita de extenuare a corpului poate fi incalcata foarte usor si din acest motiv, ar fi bine sa ascultati de toate durerile si afectiunile resimtite. Permiterea unei pauze pentru corp in urma activitatilor extenuante pe care le indepliniti va va ajuta corpul sa se refaca.