Motivul pentru care va trezitit in fiecare noapte la aceeasi ora

Observatiile efectuate asupra proceselor circadiene sau cele diurne la oameni sunt mentionate chiar si in textele medicale chinezesti, datate in jurul secolului al 13-lea – Gwei-Djen, L. (2002)

A te trezi in mijlocul noptii nu este ceva special. Toti o facem uneori. Este enervant? Binenteles. Cu totii avem nevoie de aproximativ 7 sau 8 ore de somn. Dar faptul ca va treziti in mijlocul noptii, la 2 sau 3 dimineata, etc. nu are nici o relevanta din punct de vedere medical.

Totusi, unii dintre noi par sa se trezeasca la aceeasi ora, in fiecare noapte. Coincidenta? Se poate. Pana la urma, cateodata creierul are propria lui minte, numarand „tic si tac”, iar faptul ca isi seteaza propria alarma nu este nimic de neinteles.

Atunci cand ne-am stabilit o rutina, creierele noastre se vor adapta si ne vor aminti de lucrurile pe care trebuie sa le facem si momentul in care sa le facem. Asta este un fapt dovedit stiintific. Momentul in care atat corpul cat si creierul sunt scoase din aceasta rutina este cel care ne ingrijoreaza. Asta include si un ciclu enigmatic de somn/trezire.

Textele medicale chinezesti, datand din secolul al 13-lea, prezinta observatii legate de ritmurile circadiene de dinainte de aparitia medicinei Vestice. Principala diferenta este premisa lor – ca energia noastra interna (numita chi sau qi) calatoreste prin diferite puncte din corp, in momente diferite din cadrul ciclului circadian de 24 de ore.

Deranjarea energiei interne in orice moment din timpul ciclului circadian se manifesta prin probleme emotionale, mentale sau fizice. Astfel se ridica problema unor boli de sanatate, deoarece fiecare sistem din corpurile noastre poseda abilitatea de a se recupera si regenera.

Ne vom axa pe teoriile circadiene propuse de medicina chineza. Mai exact, pe Ceasul traditional chinezesc al organelor din corp. Vom discuta cateva modele anormale de dormit, precum si modelele rationale.

Daca va treziti in acelasi moment, in fiecare seara, acesta ar putea fi motivul

Un ritm circadian este orice proces biologic ce arata o (oscilatie) in decursul a 24 de ore…Aceste ritmuri ce tin 24 de ore isi iau energia din ceasul circadian, si astfel, reprezinta un subiect de cercetare extrem de des intalnit” – Edgar, R&al (2012)

1. Nu reusiti sa adormiti intre 9 si 11 seara

In timpul acestei ferestre de 2 ore, arterele si vasele de sange sunt extrem de active. Problemele cu arterele sau vasele de sange pot indica o multime de tulburari de sanatate. Problemele legate de glanda suprarenala, functiile metabolice, sistemul imunitar sau tiroida pot fi cauzele de baza. Din punct de vedere fiziologic, nivelurile ridicate de stres, confuzia sau paranoia pot fi originea insomniilor dumneavoastra.

Solutiile includ meditatie, respiratul adanc sau orice alt tip de exercitiu ce va poate relaxa.

2. Daca va treziti intre 11 si 1 noaptea

Majoritatea persoanelor cu o cunostinta avansata in anatomie si fiziologie (ex. medicii internisti)  stiu ca vezica urinara este cea mai activa pe timpul noptii; in special in timpul acestei ferestre de 2 ore. Intre 11 si 1 noaptea, vezica urinara descompune grasimile consumate in timpul zilei.

Din punct de vedere fiziologic, sentimentul de judecata indreptate catre propria persoana sau altcineva, senzatia de ranchiuna si inabilitatea prelungita de a ierta pe cineva pot cauza trezirea in timpul acesta.

Solutiile includ o dieta mai sanatoasa, meditatie si practicarea acceptarii si iertarii – atat a voastra cat si a altora.

3. Daca va treziti intre 1 si 3 dimineata

Intre aceste ore, ficatul este ocupat sa dreneze toate toxinele daunatoare (a se citi: Alcool). Anumite medicamente pot forta ficatul sa se suprasolicite, rezultand in insomnie. Nutritia si obiceiurile sanatoase sunt obligatorii si in acest caz.

Unii spun ca aceasta perioada de timp se coreleaza cu sentimentele ascunse de furie si vinovatie. Atunci cand mintea si corpul au senzatia ca se vor produce furia si vinovatia, este foarte greu sa mai adoarma.

Solutiile includ a dieta mai sanatoasa (eliminati grasimea in exces si carbohidratii simpli); reduceti consumul de alcool, in special inainte de somn si mentineti o mentalitate sanatoasa.

4. Daca va treziti intre 3 si 5 dimineata

Plamanii sunt ocupati distribuind oxigen catre celelalte sisteme, pregatindu-le pentru ziua ce vine. Precum ficatul, plamanii lucreaza pentru a elimina toxinele acumulate. In timpul acestei ferestre, persoanele cu probleme la plamani sunt predispuse la tuse si suierat astmat.

Sentimentele pe care le puteti simti in aceste momente includ melancolia si mahnirea. In aceasta perioada de timp se pot declansa simptomele depresiei.

Solutiile includ o dieta mai sanatoasa (consumand alimente care promoveaza sanatatea plamanilor); oprirea din fumat si gasirea unei cai de evacuare a tuturor sentimentelor de mahnire, tristete sau depresie.

5. Daca va treziti intre 5 si 7 dimineata

Intre orele 5 si 7 dimineata  intestinele fac curatenie. V-ati intrebat vreodata de ce va indreptati catre toaleta imediat ce v-ati trezit? Ei, uite. Bine, si faptul ca nu v-ati mai dus de 8 ore – dar ma rog…

In aceasta perioada de timp, mintile noastre se schimba in „modul de lucru”. Gandurile si sentimentele in ceea ce priveste inexistenta progresului, anxietatea si gandul ca a inceput o noua zi de munca pot declansa impulsul de trezire.

Asigurati-va ca beti destula apa, deoarece aceasta ajuta la curatarea intestinala. Asigurati-va ca prioritatile nutritionale sunt in ordine. In ceea ce priveste gandurile negative, daca practicati o cunoastere de sine moment-cu-moment si bucuria, veti reusi sa mai goniti unele griji.