Lintea pentru gestionarea diabetului si pentru prevenirea cancerului

Lintea poate oferi foarte multe fibre, proteine, zinc, fier, potasiu, folat si vitamine B. De fapt, doar ¾ dintr-o cana de linte gatita contin 12 grame de fibre si 13 grame de proteine.

Lintea poate fi de mai multe feluri, de la soiul verde inchis pana la cel rosu si mic sau soiul cu boabe mai mari. Lintea rosie este perfecta pentru supe, in timp ce boabele verzi merg mai bine in salate. Iata cateva dintre beneficiile uimitoare ale lintei.

Beneficiile pentru sanatate ale lintei:

1. Gestionarea diabetului

Un studiu efectuat de Anderson si Bridges a aratat ca din toate categoriile de alimente, cele mai mari cantitati de fibre erau intalnite in familia de leguminoase. Lintea, impreuna cu mazarea si fasolea, face parte din aceasta familie.

Fibrele dietetice prezente in alimente precum lintea ajuta la controlul nivelului de zahar din sange. Incetinesc rata cu care mancarea este absorbita de sange, astfel mentinand constant nivelul de zahar din circulatie.

2. Sanatatea digestiva

Lintea este bogata in fibre dietetice si deci, ar trebui sa se afle pe lista voastra de cumparaturi daca va doriti sa va imbunatatiti motilitatea intestinala. Cantitatea mare de fibre insolubile prezente in linte absorb apa din tractul digestiv, marindu-se in volum si eliminand deseurile din tractul digestiv.

Toate aceste calitati fac lintea un regulator minunat pentru digestie si ajuta la prevenirea sindromului de intestin iritabil, constipatiei, diverticulitei, bolilor intestinale inflamatoare si diareii.

Pentru a putea profita de beneficiile digestive in urma consumului de linte ar trebui sa beti destula apa, asa incat fibrele asimilate sa absoarba destule lichide.

3. Sanatatea inimii

Mai multe studii au aratat ca prin consumul alimentelor bogate in fibre, precum lintea, se poate reduce riscul dezvoltarii unor boli cardiace. Mai mult, lintea este o buna sursa de magneziu si folat, care contribuie foarte mult la mentinerea sanatatii inimii.

Folatul ajuta la scaderea nivelului de homocisteina, acesta fiind un factor de risc semnificativ in ceea ce priveste bolile cardiace. In tot acest timp, magneziul imbunatateste circulatia, participand la transportul de nutrienti si oxigen prin corp.

Nivelul scazut de magneziu a fost corelat direct cu bolile cardiace, deci consumul de linte v-ar putea ajuta sa va mentineti inima sanatoasa.

4. Previne cancerul

Seleniul este un alt mineral gasit in linte. Insa, nu este intalnit la fel de usor si in alte alimente.
Seleniul ajuta la prevenirea inflamatiilor, imbunatatind raspunsul sistemului imunitar la infectii si scazand rata de dezvoltare a tumorilor prin stimularea productiei de celule distrugatoare T.

Mai mult, participa la functiile enzimatice ale ficatului si ajuta la detoxifierea corpului de unii compusi cancerosi. Continutul de fibre din linte este asociat unui risc scazut de cancer colo-rectal.

5. Este bogata in fier

Lintea confera un complex de carbohidrati cu ardere lenta ce pot revitaliza corpul prin faptul ca refac stocurile de fier. Pe langa asta, in special pentru femeile aflate la menstruatie, care se afla in fata riscului de suferi in urma deficientei de fier, refacerea depozitelor prin intermediul lintei ar fi una dintre cele mai sigure solutii.

Asta deoarece, spre deosebire de carnea rosie, care este o alta sursa de fier, lintea nu contine la fel de multe calorii sau grasimi.

Fierul este o componenta importanta a hemoglobinei, care transporta oxigen de la plamani catre toate celelalte celule din corp. Mai mult, fierul face parte din sistemele de enzime esentiale pentru metabolism si pentru productia de energie a corpului.

Intotdeauna sa va amintiti ca in cazul alaptarii sau sarcinii, nevoia de fier se va mari. Adolescentii si copiii aflati in crestere au si ei o nevoie suplimentara de fier.

6. Este o sursa bogata de acid folic

Lintea este o buna sursa de complex de vitamine B, precum acid folic si folati serici. Atunci cand femeile insarcinate consuma acid folic, ele isi intaresc apararea impotriva defectelor la nastere.

Conform unui studiu efectuat de catre Susan J. Duthie in cadrul Institutului de Cercetare Rowett din Aberdeen, Marea Britanie, lipsa acidului folic rezulta de cele mai multe ori in defecte de tub neural

Folatii serici prezenti in linte ajuta la formarea eritrocitelor, efect benefic femeilor insarcinate si joaca un rol esential in mentinerea nivelului de homocisteina. Pe de alta parte, acidul folic este eficient impotriva daunelor ADN si a hipertensiunii, cauze ce pot conduce la cancer.

7. Pierderea in greutate

Desi lintea include toti nutrientii benefici, precum proteine, fibre, vitamine si minerale, nu contine aproape niciun pic de grasimi si are putine calorii. Doar o cana de linte gatita contine 230 de calorii, dar va va conferi senzatia de satietate.