Actul de a dormi reprezinta aproximativ o treime din durata noastra de viata. Nu este vorba doar de timp, ci si de faptul ca somnul influenteaza aproape oricare sarcina pe care trebuie sa o facem si calitatea actiunilor pe care vrem sa le indeplinim. Daca ne gandim in acest context – calitatea somnului influenteaza calitatea vietii – avem sanse mai mari sa luam somnul in serios.

Sforaitul se manifesta prin perioade de respiratii zgomotoase, gafaieli si mormaituri pe care le facem in somn. Daca avem un partener cu care dormim, sansele sunt ca sforaitul ii intrerupe abilitatea de a dormi, care in schimb, afecteaza lucrurile pe care el/ea trebuie sa le faca (banuim ca deja v-au pus in tema!)

Precum este definit de Institutul National de Cardiologie, Pneumologie si Vascularizare, apneea in somn este „o tulburare comuna, prin care aveti una sau mai multe pauze de respiratie sau respiratii false in timp ce dormiti.”

Astfel de intreruperi ale respiratiei pot dura undeva intre cateva secunde pana la cateva minute si pot aparea de pana la 30 de ori sau mai mult pe ora.

Fara nicio surpriza, aceasta tulburare conduce la o calitate slaba a somnului si la episoade frecvente de somnolenta in timpul zilei.

La momentul actual, exista tot felul de medicamente si inventii facute pentru alinarea sforaitului. La fel se poate spune si in cazul apneei in somn. Insa, este intotdeauna mai bine sa folositi solutii naturale, deoarece acestea vor fi receptate mult mai bine de catre corp.

Acest suc poate reduce perioadele de sforait sau de apnee in somn

Dieta prin sucuri a devenit o metoda uzuala pentru persoanele care incearca sa obtina multiple beneficii pentru sanatate, de la suplimentarea vitaminelor si a nutrientilor pana la contracararea tulburarilor medicale diagnosticate.

Ingredientele folosite in suc sunt, de cele mai multe ori, crude si nemodificate (nealterate), care vor savarsi doua aspecte: (1) vor fi mai usor de digerat si (2) permit asimilarea maximului de beneficii nutritionale (de cele mai multe ori, alimentele procesate sunt facute prin anumite procedee care sustrag valoarea nutritionala din ele.) De obicei, astfel de sucuri sunt, in mare parte, facute din fructe si legume crude.

Acestea fiind spuse, un simplu amestec sub forma de suc poate reduce efectele sforaitului si a apneei in somn. Premizele din spatele acestei combinatii sunt de eliminare a mucusului in exces, factor principal pentru aparitia simptomelor de sforait si apnee in somn.

Ingredientele si modul de preparare sunt destul de simple, desi se recomanda ca produsele ce vor fi adaugate sa fie organice si crude pentru motivele mentionate in paragraful anterior. Este de ajutor daca aveti un robot de facut sucuri, din moment ce aceste aparate vor amesteca combinatia mult mai bine.

Iata ingredientele de care aveti nevoie (cantitatea pentru o portie):
– 2 mere (orice soi preferati)
– 2 morcovi
– ¼ dintr-o lamaie
– 1 radacina mica de ghimbir

Trebuie doar sa folositi un robot special pentru sucuri, precum NutriBullet, pentru a combina si pentru a toca corect ingredientele. Daca nu aveti un astfel de aparat, este de ajuns sa folositi si un blender normal.

Pe langa acestea si alte alegeri sanatoase, anumite schimbari in stilul de viata va pot ameliora simptomele, atat sforaitul cat si apneea in somn. In ceea ce priveste dieta, este important sa minimizati sau (de preferat) sa eliminati alcoolul, deoarece acesta are un efect supresiv asupra sistemului nervos central.

Pentru fumatori, incercati sa va lasati de acest obicei si veti reusi sa indepartati o multime de simptome prezente. Motivul este evident: fumatul constrange plamanii si vasele de sange, limitandu-se circulatia aerului de la plamani.

Efectele adverse asupra sanatatii in urma fumatului pot fi atat de scurta durata cat si de lunga durata. Pe langa asta, eliminarea obiceiului va rezulta intr-o imbunatatire imediata in abilitatea de a respira.

Este important sa mentineti o greutate sanatoasa pentru mai multe motive, inclusiv pentru alinarea simptomelor de sforait si apnee in somn. Din moment ce apneea in somn este influentata de greutate, indivizii supraponderali sunt mult mai predispusi la dezvoltarea acestei tulburari.

Conform Cedar–Sinai, acestia pot avea depozite de grasime si tesuturi in jurul gatului, aplicand o presiune restrictiva pe limba si sistemul respirator.

Iata si alte sfaturi:
– Evitati sa mancati prea multa ciocolata
– Mancati doar cantitati mici de alimente prajite sau eliminati-le complet
– Mancati cel putin 5 portii de fructe si legume in fiecare zi
– Eliminati sau scadeti cantitatea de mancaruri procesate
– Eliminati sau limitati cantitatea de alimente care contin amidon sau care sunt incarcate cu zahar
– Stabiliti-va o rutina de somn. Culcati-va si treziti-va la aceleasi ore in fiecare zi

Schimbarile in stilul de viata sunt necesare pentru minimizarea simptomelor de sforait si apnee in somn. Fiti constienti de ceea ce mancati si mentineti-va rutina de dormit. Mancati cantitati adecvate de fructe si legume in fiecare zi. Cautati ajutor daca va doriti sa va lasati de fumat sau de consumul de alcool.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here