Precum era de asteptat, industria produselor de ingrijire a pielii este in continua crestere. Aceasta industrie globala a atins $1.21 miliarde in 2016. In 2018, piata produselor de ingrijire a pielii va atinge aproape $11 miliarde.

Pielea este pe departe cel mai mare organ al corpului uman. Este un prim indicator pentru sanatatea si starea de bine a unei persoane. Pielea sanatoasa si porii sunt cei mai importanti factori atunci cand vorbim despre frumusete.

Pe langa sanatate si starea de bine, ingrijirea pileii ar trebui sa fie o prioritate pentru noi. Fara o ingrijire corespunzatoare, pielea este predispusa la anumite simptome dermatologice adverse.

O piele neingrijita devine nesanatoase, fara a mai pune la socoteala, neaspectuoasa.

Contrar opiniilor, alimentele pe care le consumam au o influenta puternica asupra starii generale de sanatate a pielii. Vom enumera cateva dintre acestea pentru a pune in discutie: (1) infundarea porilor si contributia lor la imbolnavirea pielii si (2) cele care ne ajuta sa ne dezvoltam o piele santatoasa.

Iata cele 5 alimente care va imbacsesc pielea:

1. Alcoolul

Desi alcoolul nu contribuie foarte mult la dezvoltarea acneei, este extrem de nesanatos pentru piele. Trebuie mentionat faptul ca unele persoane pot fi consumatoare de alcool si niciodata sa nu dezvolte astfel de afectiuni. Cu toate acestea, incercati sa tineti minte urmatoarele aspecte:

– Alcoolul distruge nivelurile de hormoni, cauza directa pentru acnee si o piele nesanatoasa

– Alcoolul va micsora porii pielii si va creste sansele de infundare a acestora. Prin urmare, o afectiune deja exista va fi afectata sau se vor produce eruptii.

2. Produsele lactate

Multe dintre persoanele care au renuntat (sau au redus drastic) la produsele lactate va vor spune ca au putut vedea imediat schimbari pozitive in ceea ce priveste sanatatea pielii. Se stie ca produsele lactate pot inrautati un caz existent de acnee; ceea ce poate ca nu stiati este ca – in cazul unor persoane – produsele lactate pot fi cauza pentru aparitia acneei.

Maria Bella, un dietetician de renume spune ca „Majoritatea clientilor mei tineri si frumosi au un singur lucru in comun: Nu includ niciun fel de produse lactate in dieta lor”, „Exista o corelatie extrem de stransa intre consumul acestui tip de alimente – precum laptele – si acnee, eruptii sau imbatranirea pielii.”

3. Zaharul

Nu ar trebui sa surprinda pe nimeni faptul ca zaharul a ajuns pe aceasta lista – este nociv pentru piele in aproape toate aspectele sale. Acesta nu numai ca poate contribui la infundarea porilor, dar poate cauza si inflamarea, ridarea, uscare si exfolierea.

Este demn de mentionat faptul ca toate alimentele incarcate cu carbohidrati nesanatosi – nu numai zaharuri simple – pot dauna pielii. Unele dintre acestea pot fi: orez, paine si paste. Daca totusi va plac aceste alimente, faceti o miscare inteleapta si alegeti-le pe cele cu continut de cereale integrale.

4. Sarea

Sarea este unul dintre compusii rari (numai sarea?), excelenti pentru piele daca este aplicata extern, dar poate fi devastatoare pentru o piele sanatoasa in cazul in care este consumata. (Ultima oara cand am verificat, aplicarea zaharului sau a produselor lactate pe piele nu prezenta foarte multe beneficii pentru ten).

Dar, vorbind mai serios, sarea poate pune probleme serioase in ceea ce priveste infundarea porilor. Consumul de sare este proportional cu deshidratarea generala a corpului; astfel, ne va fi mult mai greu sa ne hidratam pielea.

O dieta bogata in saruri poate usca, rida si imbatrani pielea. In final, consumul de sare poate agrava afectiunile acneice si poate cauza inflamatii in corp – inclusiv a pielii.

5. Faina

Alimentele cu un continut substantial de glucoza ( ex. painea, paste) se transforma foarte usor in zaharuri. Prin urmare, aceste alimente pot cauza unele dintre efectele adverse precum s-au expus in cazul zaharului. Inflamatii, ridari, uscarea si exfolierea pielii sunt complicatii ce apar in urma consumului de faina.

Vestile bune sunt ca majoritatea acestor produse sunt disponibile si in variante de cereale integrale. Painea, orezul sau cerealele integrale sunt mult mai benefice pentru piele (si pentru starea generala de sanatate) decat produsele pe baza de fainoase.

Alimentele benefice pentru piele

Aceste alimente (sau tipuri de alimente) enumerate mai sus sunt exceptii de la regula. In termeni de numar si varietate, exista extrem de multe astfel de produse care sa promoveze sanatatea pielii. Iata doar cateva:

-Rosii: ajuta la prevenirea arsurilor si leziunilor cauzate de soare.

-Ciocolata amaruie: accentueaza finetea pielii si imbunatateste aspectul.

-Alune: ajuta la imbunatatirea elasticitatii pielii si mareste productia de colagen.

-Mure: ajuta la imbunatatirea texturii pielii si inhiba dezvoltarea ridurilor.

Pe langa acestea, mai trebuie mentionate si: spanacul, ovazul, soia, vinul rosu, kiwi, semintele de dovleac si floarea soarelui, varza furajera si ceaiul verde.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here