Fasolea verde pentru prevenirea bolilor cardiace si mentinerea sanatatii oaselor

Fasolea verde poate aduce o multime de beneficii sanatatii. Este o sursa buna de vitamine A, C, K, fibre si acid folic.

Daca sunteti in cautarea unei legume care sa contina cantitati enorme de flavonoide, fasolea verde va fi in mod cert in topul listei. Luand in considerare capacitatea sa de prevenire a multor tipuri de boli si faptul ca sustine sanatatea digestiva, este usor de inteles motivul pentru care fasolea verde este considerata o leguma minunata si de ce ar trebui incadrata in dieta. Aflati ca fasolea verde face parte din categoria alimentelor bogate in antioxidanti.

Beneficiile pentru sanatate ale fasolei verzi:

1. Sanatatea oaselor

Un consum scazut de vitamina K este asociat unui risc marit de fracturi osoase. Consumul adecvat de vitamina K va poate ajuta la imbunatatirea sanatatii oaselor prin ameliorarea absorbtiei de calciu, modificand structura proteinelor din oase si reducand excretia de calciu prin urina.

Doar o cana de fasole verde va poate aduce 14.4 micrograme de vitamina K sau 20% din doza zilnic recomandata, respectiv 4% din necesarul zilnic de calciu al unei persoane.

Formele individuale ale mineralelor, vitaminelor si antioxidantilor, chiar daca provin de la legume precum fasolea verde, nu sunt de ajuns pentru un plan alimentar complet. S-a raportat ca izolarea acestor nutrienti sanatosi sub forma de supliment nu va putea oferi aceleasi rezultate. Este cel mai bine sa le consumati in cadrul unei diete sanatoase si variate.

2. Prevenirea cancerului

Fasolea verde sustine diferite parti ale corpului. Unul dintre avantajele sale indelung studiate este abilitatea de prevenire si de combatere a extinderii diferitelor tipuri de cancere prin corp.

Explicatia pentru puterea sa este data de continutul bogat in antioxidanti, care ajuta la distrugerea radicalilor liberi din corp, acestia fiind responsabili pentru multiple boli. De asemenea, multi alti nutrienti prezenti in fasolea verde demonstreaza aceleasi proprietati de combatere a cancerului.

Luteina, un tip de carotenoida cu rol de antioxidant, este prezenta in cantitati mari in fasolea verde. Se speculeaza ca persoanele care consuma cantitati mari de luteina dietetica au un risc scazut de cancer la colon, la san, pulmonar sau cervical. Fasolea verde se claseaza pe locul 8 in lista alimentelor cu cel mai mare continut de luteina.

Se pare ca vitamina C, care este o alta vitamina ce lupta impotriva cancerului, in doze mari, poate trata boala nemiloasa.

Foarte multi specialisti din medicina utilizeaza vitamina C sub forma de supliment pentru medicamentele de chimioterapie, deoarece aceasta vitamina ajuta tratamentele sa tinteasca celulele canceroase si nu le permite sa se extinda prin corp. Doar o portie de fasole verde contine peste un sfert din doza zilnic recomandata de vitamina C.

Mai mult, cantitatea de vitamina K dintr-o portie de fasole verde reprezinta peste jumatate din consumul zilnic recomandat pentru respectivul nutrient. S-a dovedit ca vitamina K poate reduce eficient riscul de cancer la colon, de prostata, nazal, stomacal si oral.

3. Diabet

S-a demonstrat ca fasolea verde poate ajuta la reglarea si gestionarea simptomelor de diabet in cazul multor pacienti. Anumite studii au raportata o influenta definitiva in privinta hipoglicemiei in cazul pacientilor care sufereau de aceasta boala.

Diabetul este o boala ce necesita o grija constanta in privinta nivelului de zahar din sange pentru a-l aduce la un nivel normal, asa incat corpul sa isi poata indeplini sarcinile necesare. Regulatorii naturali pentru diabet sunt destul de rari, deci conexiunea dintre fasole sau alte plante similare si preventia timpurie a diabetului este o veste buna.

4. Sanatatea ochilor

Anumite carotenoide prezente in fasolea verde pot ajuta la prevenirea degenerarii maculare, care reprezinta o diminuare a functiilor ochilor si a vederii. Zeaxantina si luteina se concentreaza pe zona retinei si joaca un rol important in prevenirea oricaror solicitari asupra structurii interne a ochiului.

Amintiti-va sa va asigurati ca nivelurile de carotenoide raman la un nivel corespunzator pentru a preveni deteriorarea vederii. Acesta este unul dintre cele mai importante beneficii de care puteti profita in urma includerii fasolei verzi in dieta.

5. Bolile cardiace

Fasolea verde poate ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a bolilor cardiace datorita continutului ridicat de flavonoide. Flavonoidele sunt compusi fenolici antioxidanti, cel mai des intalnite in fructe si legume.

Legumele prezinta un nivel ridicat de flavonoide, iar acesti antioxidanti au proprietati antiinflamatoare specifice. Participantii la teste care demonstrau un nivel elevat de flavonoide in sistem resimteau efecte antitrombotice, astfel prevenind formarea cheagurilor de sange in vene sau artere.

Atacul cerebral, infarctul si bolile cardiovasculare sunt cauzate de cele mai multe ori de tromboza venoasa, deci o cantitate sanatoasa de flavonoide si de fasole verde in dieta v-ar putea ajuta la prevenirea unora dintre respectivele tulburari.