Fasolea verde: beneficii pentru sanatate si o reteta rapida

Fasolea verde este una dintre cele mai uzuale legume consumate de om. Cunoscuta si ca fasolea de gradina, pastai sau fasole Franceza, fasolea verde este recoltata si consumata impreuna cu pastaile inchise inainte ca semintele din interior sa se fi dezvoltat complet. In continuare va prezentam beneficiile sale pentru sanatate, precum si o reteta simpla.

Beneficii pentru sanatate

Fibre

Primul beneficiu pentru sanatate pentru care fasolea verde este renumita se evidentiaza prin continutul sau bogat in fibre. Fibrele actioneaza precum o matura, ajutand corpul sa elimine sau sa distruga agentii nocivi, precum toxinele si radicalii liberi, care pot cauza boli cardiace si cancer.

Mai mult, fibrele imbunatatesc metabolismul sistemului digestiv, facilitand miscarile mai rapide ale continutului din stomac si din intestine; astfel, se previn problemele gastrointestinale precum constipatia, diverticulita si hemoroizii.

In plus, fibrele reduc numarul lipoproteinelor de densitate scazuta sau colesterolul nociv din sange. Prin urmare, fibrele pot preveni aparitia unor boli cardiace precum hipertensiunea, boala arteriala coronariana si atacul cerebral.

Sanatatea ochilor

Fasolea verde ajuta la sustinerea sanatatii ochilor. Conform Organic Facts, fasolea contine diferiti carotenoizi precum luteina si zeaxantina, care ajuta la intarirea maculei lutea din ochi si joaca un rol important in reducerea presiunii excesive din structurile interioare ale ochilor. Asta inseamna ca fasolea verde, daca este inclusa in dieta, ajuta la prevenirea deteriorarii vederii.

Sanatatea oaselor

Un alt beneficiu al consumului de fasole verde este sustinerea pe care o confera oaselor si tesuturilor conective. Conform World’s Healthiest Foods, acest subiect a devenit problema principala pentru numeroase studii care analizeaza leguma respectiva.

Asa cum este descris in publicatie, fasolea verde este bogata in silicon si o portie de 250 gr. de fasole verde contine aproximativ 7 miligrame de silicon. Se mai adauga ca Academia Nationala de Stiinte inca nu a asociat legumei un rol semnificativ cand vine vorba de sanatatea oaselor si a tesutului conectiv, dar se presupune ca fasolea verde, datorita siliconului din continut, protejeaza sanatatea acestora.

Sarcina

Chiar si femeile insarcinate pot beneficia de pe urma consumului de fasole verde. Pe langa faptul ca este bogata in fibre, cu ajutorul carora se previn constipatia, hemoroizii si bolile cardiace, acest tip de leguma contine si fier.

Conform Facultatii de Medicina de la Harvard, precum este citat de Medical News Today, consumul de fier cu origini vegetale din fasole verde, dovleac si spanac pare sa amelioreze fertilitatea si, prin combinarea vegetalelor cu alimentele bogate in vitamina C precum murele, ardeii sau rosiile, se poate mari rata de absorbtie a fierului.

Mai mult, fasolea verde contine acid folic, care protejeaza fetusul de probleme precum defectele de tub neural. Conform publicatiei, o cana de fasole verde confera aproximativ 6% din nevoia zilnica de fier si 10% din doza zilnica de acid folic.

Reteta rapida

O reteta in care puteti utiliza aceasta leguma este fasolea verde cu ghimbir si usturoi. Conform Cooking New York Times, ingredientele includ fasole verde (stilul frantuzesc de pastai verzi merge cel mai bine cand le injumatatiti), ulei vegetal, ghimbir proaspat, catei de usturoi si sare.

Conform publicatiei, pentru preparare, apa sarata dintr-o ala mai mare se aduce in punctul de fierbere si un bol mare se umple cu gheata. Apoi, pastaile sunt fierte pana cand se inmoaie, dar raman crocante si au o culoare verde deschisa. Se gusta dupa 4 minute pentru a fi siguri ca nu sunt fierte prea tare.

Dupa, pastaile sunt puse in apa cu gheata pentru a inceta procesul de fierbere; sunt scoase imediat dupa ce s-au racit si se usuca pe un prosop. Apoi, la foc mare, se incalzesc intr-o tigaie doua lingurite de ulei vegetal.

Se adauga jumatate din cantitatea de fasole, usturoi si ghimbir, se lasa la fiert, se amesteca, se misca constant in tigaie, pana cand fasolea se rumeneste, iar usturoiul si ghimbirul s-au inmuiat si isi emana aromele.

Fasolea verde poate sustine sanatatea cu ajutorul numeroaselor sale beneficii. Prin urmare, ar trebui inclusa in cat mai multe retete si poate fi servita la micul dejun, la pranz sau la cina.