Fasolea Pinto – pentru sustinerea sanatatii cardiace si prevenirea cancerului

Se poate ca fasolea pinto sa fie mica, dar contine doze uimitoare de minerale si vitamine. Face parte din familia Phaseolus vulgaris. Cu aproape 2.5 grame de grasime la fiecare portie de 200 gr, fasolea pinto este un aliment slab in grasimi, pe care il puteti adauga fara probleme in dieta.

Fasolea pinto aduce numeroase beneficii pentru starea generala de sanatate, iar includerea ei in planul alimentar va permite sa profitati de avantajele pe care aceasta vi le poate conferi.

Fasolea pinto si beneficiile sale pentru sanatate:

1. Previne cancerul

Se recomanda ca adultii sa consume cel putin 700 gr. de fasole in fiecare saptamana pentru a-si mentine sanatatea si pentru a reduce riscul de dezvoltare a diferitelor boli cronice, precum cancerul. Toate aceste avantaje se datoreaza continutului sau, care este abundent in antioxidanti si fibre.

2. Lupta impotriva diabetului

Fasolea pinto poate ajuta la reducerea riscului de dezvoltare a diabetului si la mentinerea nivelului de zahar din sange in parametrii sanatosi. Carbohidratii complecsi din fasolea pinto sunt atat de utili pentru ca se digera incet. Astfel, puteti creste senzatia de satietate sau de saturatie si regla nivelului de insulina si de glucoza.

In plus, fibrele prezente in fasolea pinto permit diminuarea riscului de dezvoltare a sindromului metabolic, care afecteaza nivelul de glucoza; aceasta fasole este ingredientul perfect pentru oricare plan alimentar, fiind recomandata persoanelor diabetice.

3. Este o buna sursa de colina

Colina este inclusa in grupul de vitamine al complexului-B. Acest nutrient solubil in apa este prezent in 2 clase de membrane celulare intalnite la fosfatidicolina, celule nervoase si sfingomielina.

Mai mult, colina este o molecula precursoare pentru neurotransmitatorul acetilcolina, implicat in multiple functii ce vizeaza musculatura si memoria. In fiecare portie de 200 gr. de fasole pinto putem gasi 60.4 miligrame de colina.

4. Ajuta la refacerea sangelui

Fierul si cuprul sunt importante pentru formarea noilor celule sangvine. In doar 200 gr. de fasole pinto putem gasi 20% si 19% din valoarea recomandata de cupru, respectiv fier. Deficienta de fier poate conduce la anemie.

5. Previne constipatia

Fasolea pinto este plina de fibre insolubile. Acestea ajuta la prevenirea constipatiei. Multe alte tulburari digestive, precum diverticuloza, pot fi prevenite prin consumul regulat al acestui aliment.

6. Scade posibilitatea unor atacuri de cord

Fasolea pinto ajuta la reducerea nivelului de colesterol si la scaderea riscului de dezvoltare a bolilor cardiovasculare. Studiile publicate in Jurnalul Colegiului American de Nutritie au raportat ca prin consumul zilnic a 100 gr. de fasole pinto, se poate reduce nivelul general de colesterol si cel de colesterol LDL.

Toate aceste schimbari pot sa apara daca inlocuiti sursele de proteine bogate in grasimi cu fasolea pinto, care nu are aproape deloc grasime. Mai mult, cresterea consumului de fibre dietetice poate ajuta la scaderea nivelului de colesterol si la reducerea riscului de dezvoltare a bolilor cardiace.

Fasolea pinto actioneaza precum un agent puternic de diminuare a nivelului de colesterol.