Nimeni nu poate nega faptul ca alimentele sarate sunt mult mai gustoase decat cele necondimentate. Dar asigura-te ca iti mananci gustarile sarate preferate cu moderatie, pentru ca nu vrei sa consumi mai mult sodiu decat ar putea avea nevoie corpul intr-o singura zi. Altfel, ti-ai putea pune sanatatea inimii si a rinichilor in pericol.

Daca simti ca nu ai putea spune nu mancarurilor sarate, citeste in continuare. Mai jos vei putea gasi unele dintre cele mai bune ponturi pentru a-ti tine sub control acea dependenta de sare. Dupa ce ai citit articolul, imparte-l prin intermediul retelelor de socializare si ajuta-i pe cei dragi sa afle cum pot scapa de acest obicei nesanatos.

Sodiul este un electrolit, adica, organismele noastre au nevoie de el. Insa, cantitatile excesive de sodiu pot avea un impact negativ asupra sanatatii. Conform expertilor, trebuie sa ne limitam consumul zilnic de sodiu la 2,300 miligrame – cantitate echivalenta unei lingurite de sare.

Daca suferi de diabet, boli renale cronice sau tensiune arteriala marita, consumul zilnic de sodiu nu ar trebui sa depaseasca 1,500 miligrame pe zi; dar, bineinteles, cu cat reusim sa micsoram aceasta valoare, cu atat mai bine, spun doctorii.

Din pacate, sarea de masa nu este singurul condiment care va contine sodiu – poate fi intalnit in foarte multe alimente procesate sau conservate. Doar pentru ca nu iti sarezi mancarea, nu inseamna imediat ca iti respecti doza zilnic recomandata de sodiu. Foarte multe persoane depasesc aceasta limita fara sa realizeze!

Poate fi extrem de greu sa eviti excesul de sodiu, avand in vedere ca orice aliment sarat poate induce dependenta. In cazul in care crezi ca esti un/o impatimit/a al produselor cu continut de sodiu, ar fi o idee buna sa pui acum piciorul in prag si sa iti stapanesti dependenta inainte ca inima si rinichii tai sa aiba de suferit.

Iata unele dintre cele mai bune solutii pentru a reusi sa scapi de dependenta de alimente sarate:

Citeste etichetele produselor

Inainte de a consuma un aliment, asigura-te ca ai citit bine descrierea sa. Noteaza cantitatea de sodiu prezenta in orice produs alimentar pe care planuiesti sa il consumi si verifica sa nu depasesti valoarea de 2,300 miligrame (in unele cazuri 1,500 miligrame) pe zi.

Nu schimba cu un alt tip de sare

Sarea kosher sau de mare – ar putea sa para mult mai sanatoase decat sarea de masa, dar, in realitate, nu scapi de continutul de sodiu. De fapt, vor avea acelasi nivel de sodiu precum sarea normala.

Treci la substituentii pentru sare

Cand trebuie sa gatesti sau sa condimentezi, ai putea alege substituentii pentru sare. Insa, trebuie sa ai in vedere faptul ca multi dintre subtituentii de pe piata vor contine sodiu, chiar daca nivelul este mult mai mic. Cu toate acestea, cantitatea de sodiu consumata in fiecare zi poate creste daca exagerezi cu acesti inlocuitori, deci, ai face bine sa ii consumi in cantitati moderate.

Foloseste ierburi si mirodenii

Desigur, mancarea poate avea un gust fad daca nu contine sare. Pentru a-ti mentine papilele gustative fericite, ar fi o idee buna sa folosesti ierburi sau mirodenii. Cu atat de multe optiuni din care poti alege, mancarea sigur nu va mai fi la fel de plictisitoare.

Intotdeauna alege alimentele proaspete

Aproape orice aliment conservat va fi incarcat cu sodiu, inclusiv legumele sau fructele – o privire rapida asupra etichetei va confirma acest lucru. De aceea, ar fi mult mai bine sa le alegi pe cele proaspete. Ai putea lua in considerare si variantele congelate, din moment ce nu sunt conservate cu sare.

Ai reusit cu succes sa iti controlezi dependenta de sare? Daca da, am fi recunoscatori sa vedem cateva sfaturi sau ponturi in sectiunea de comentarii pentru cei care nu au reusit inca sa scape de dependenta de sare!