Cele mai bune exercitii pentru arderea grasimii

Foarte multe persoane cred ca o conditie fizica buna inseamna a avea un corp tonifiat, subtire si musculos. Desi nu este mereu adevarat, majoritatea au optat pentru diferite sporturi, programe de antrenament si multiple forme de dieta pentru a scapa de grasime, pe care multi o vad ca fiind un blestem.

Pe langa alimentatia corecta si odihna corespunzatoare, un individ poate fi capabil sa arda si sa scape de grasime daca indeplineste urmatoarele exercitii.

Sprintul este unul dintre exercitiile care promoveaza pierderea in greutate prin intermediul procesului de ardere a grasimilor. Directorul Universitatii Performance, Nick Tumminello, a raportat pentru Live Strong ca sprinterii nu raman doar cu muschi fesieri frumosi (fese), ci isi intaresc si bratele si umerii.

Pentru Tumminello, niciun alt exercitiu nu este la fel de natural si complet din punct de vedere al efortului pe care il depune corpul.

Conform lui Tumminello, este recomandat ca pentru cei ce nu sunt obisnuiti cu sprintul sa se antreneze pe un deal; astfel, efectele antrenamentului asupra articulatiilor sunt minime si s-ar putea preveni mai usor leziunile.

A explicat ca picioarele ating mai repede pamantul, fortand persoana sa isi intinda coapsele putin mai mult. Pe langa asta, nu se poate alerga la fel de repede iar riscul unor entorse scade, cu toate ca se efectueaza un exercitiu de inalta intensitate.

Pentru persoanele care locuiesc in zone de campie si fara dealuri, Tumminello sugereaza sa inceapa sprinturile prin accelerarea joggingului. In timp ce majoritatea extensiilor din tendoane incep la imboldul initial, schimbarea vitezei ar putea apara genunchii.

Tumminello mentioneaza ca e este foarte usor sa faceti o entorsa daca nu sunteti obisnuiti cu imboldurile sprinturilor, ajungandu-se la incetarea antrenamentelor si pierderea rezultatelor.

Conform Muscle and Fitness, sprintul, fiind un exercitiu cardio de inalta intensitate, poate fi abordat in doua moduri, respectiv Antrenament Cardio 1 si Antrenament Cardio 2.

Conform publicatiei, o persoana incepe Antrenamentul Cardio 1 cu o incalzire cardiovasculara generala de 5-10 minute, care este urmata de 5-10 minute de exercitii dinamice, precum saritul sau variatii de intinderi.

Apoi, persoana isi seteaza banda de alergare la o inclinatie optima si la o viteza la care poate sprinta timp de 30 de secunde. Pe langa banda de alergare ar trebui sa aveti o greutate de 20 de kg, un disc abdominal si o minge medicinala.

Sprintul la inclinatie ar trebui efectuat timp de 30 de secunde. Apoi, persoana va sta in pozitia de scandura cu coatele pe minge timp de 30 de secunde. Dupa, ar fi nevoie de inca 30 de secunde de sprint pe banda.

Apoi, sunt necesare 30 de abdomene inverse, adica culcat pe spate si cu ridicarea picioarelor. Urmeaza iarasi sprintul pe banda timp de 30 de secunde. In final, ar trebui sa faca 30 de exercitii cu discul abdominal, stand in genunchi.

Intreaga secventa ar trebui repetata de 8-10 ori, iar intregul program se termina cu o relaxare de 5-10 minute.

In Antrenamentul Cardio 2, persoana incepe cu 5 pana la 10 minute de incalzire cardiovasculara, care este urmata de 5 pana la 10 minute de intinderi dinamice si variatii de sarituri.

Apoi, in locul mingii medicinale, a unei greutati sau a unui disc abdominal, persoana isi seteaza banda de alergare la inclinatia si viteza maxima la care poate sprinta timp de un minut.

Antrenamentul incepe cu un sprint de 60 de secunde pe inclinatie, urmat de 20 de abdomene. Dupa, se poate face mersul fermierului cu gantere. Urmeaza din nou sprintul de 60 de secunde in panta, urmat de 20 de torsiuni laterale cu mingea medicinala

Dupa, persoana repeta mersul fermierului. Secventa este repetata de 6-8 ori si este urmata de o relaxare de 5-10 minute.

Pe langa aceste programe de antrenament, arderea grasimilor este facilitata si cu ajutorul unui plan nutritional corect, odihnei adecvate si prin pastrarea unei atitudini sanatoase.