Cele 6 obiceiuri nocive care distrug sanatatea mentala

In general, sanatatea mentala a oamenilor poate fi considerata o componenta continua, progresiva si mereu schimbatoare.

Nimeni nu poate fi fericit ca prin minune si ramane asa pentru totdeauna. Sanatatea mentala este afectata de fiecare decizie, actiune si reactie din viata cotidiana.

Din aceasta cauza, este esential sa intelegem simplitatea obiceiurile nocive ce ne pot influenta sanatatea mentala, dar pe care avem tendinta sa le omitem.

Faptul ca nu ne-am stabilit o rutina

In calitate de adulti, s-ar putea sa nu considerati stabilirea orei de culcare un factor ce va poate afecta sanatatea mentala; insa, asta se intampla. Creierele noastre sunt niste creaturi ciudate, in sensul in care au nevoie de o rutina.

Dezobisnuirea poate induce creierul in eroare, cauzand o extenuare mentala. Este foarte greu sa va mentineti o stare mentala buna in situatia in care creierul este obosit. Acelasi lucru se aplica si in privinta pauzelor pentru mancat si a altor aspecte din rutina.

Creierul este puternic legat de toate celelalte sisteme din corp, deci, in momentul in care rutina voastra este haotica, asa va fi si creierul.

Dependenta digitala

Am mai scris cateva articole in privinta dependentei de tehnologie. In special cand vine vorba despre atasamentul fata de retelele sociale si alte surse infinite de informare. Cu cat va axati mai mult energia asupra stirilor din jur, cu atat mai putina energie veti concentra asupra propriilor persoane.

Este important sa va rezervati timp doar pentru voi si pentru lucrurile din imediata apropiere. Cea mai simpla solutie ar fi sa va puneti jos telefoanele, daca puteti, sa le inchideti si sa va lasati creierele sa cutreiere de unele singure.

Evitam problemele

Fiecare zi se prezinta cu alte incercari; fie create de noi insine, fie de lumea exterioara. Nu sunt foarte multe lucruri pe care sa nu le putem controla cand suntem pusi in fata situatiei. In 9 din 10 cazuri este mai bine sa infruntam problemele direct, decat sa le stocam undeva si sa le ignoram.

De cele mai multe ori cand facem asta, acele probleme nu se vor rezolva, ci se vor complica. Insa, nu toate situatiile pot fi abordate direct in acelasi timp, ceea ce ne trimite catre urmatorul punct:

Notati

Incercarea de a tine minte toate lucrurile pe care le aveti de facut reprezinta un obicei ce va poate distruge starea mentala. Dorinta continua de a memora fiecare detaliu va va mentine creierul intr-o stare de agitatie.

Este mult mai usor sa notati aspectele importante si sa va eliberati creierele de acesta sarcina. Puteti gasi o multime de aplicatii productive ce va vor ajuta in acest sens sau o simpla coala de hartie si un pix.

Suntem ceea ce mancam

Din nou, avand in vedere faptul ca sistemul digestiv si creierul sunt atat de strans conectate, obiceiurile adecvate de alimentatie ajuta la mentinerea sanatatii creierului. Regimurile alimentare, precum Dieta Keto, ajuta la imbunatatirea functiilor cerebrale.

Rutina matinala de alimentatie este cea mai importanta, deoarece aceasta va seta standardele pentru intreaga zi. In loc sa cautati o gogoasa, ati putea incerca sa mancati albus de ou sau un smoothie sanatos.

Ganditi-va la factorii ce v-au adus in aceasta stare

In cazul in care apreciati ca starile voastre mentale sunt relativ sanatoase, nu uitati obiceiurile benefice care v-au adus aici. La fel de importanta precum ruperea obiceiurilor nocive este si mentinerea obiceiurilor bune. Continuati sa faceti lucrurile care v-au adus in acel stadiu al vietii si straduiti-va sa deveniti mai buni.