45% dintre Americani declara ca activitatile zilnice le-au fost afectate cel putin o data in ultimele 7 zile de somnul insuficient sau necorespunzator, conform Indexului de Sanatate a Somnului, inaugurat de catre Fundatia Nationala a Somnului. – Fundatia Nationala a Somnului

Din cand in cand, se intampla ca unii dintre noi sa intampine dificultati cand vor sa adoarma sau sa doarma. Societatea moderna, mai exact, distragerile sale constante, obsesia in privinta orelor de munca, conectivitatea 24/7 si alte influente conduc spre o calitate mai slaba a somnului in cazul multor persoane.

Pe langa factorii externi, calitatea somnului poate fi puternic influentata si de sanatate. Acest lucru se aplica in special celor afectati de orice forma de anormalitate neurologica. In momentul in care creierul se intrerupe, de multe ori, acelasi lucru se va intampla si cu calitatea somnului. Stresul, regimul alimentar, medicamentele si numerosi alti factori pot influenta negativ somnul.

Cand calitatea somnului scade, multe alte aspecte din vietile noastre vor suferi la randul lor. Suntem mai putin productivi, dispozitia poate fluctua, nu ne putem concentra – si multe alte aspecte personale si profesionale vor fi influentate negativ.

Deci, ce putem face? Cea mai usoara solutie ar fi sa inghititi o pastila, fie prescrisa de medic sau luata de la farmacie. Insa, medicamentele de acest tip prezinta riscului aparitiei unor efecte secundare (eventual periculoase).

In momentul administrarii somniferelor, distrugem ciclul natural de somn/trezire al corpului. Aceste pastile functioneaza destul de bine pe termen scurt, dar – ca majoritatea medicamentelor – pot induce dependenta. Efectul pe termen lung se manifesta prin dereglarea ritmului circadian al corpului, fiindu-va din ce in ce mai greu sa adormiti.

WebMD a publicat o lista exhaustiva de efecte secundare in urma administrarii somniferelor:

„Senzatia de arsuri sau de amortire in maini, picioare sau in labele picioarelor; schimbari in apetit; constipatie; diaree; dificultatea de a va mentine echilibrul; ameteala; oboseala in decursul zilei; senzatia de uscare a gatului sau a gurii; dureri de cap; palpitatii ale inimii; dificultatea de a merge in ziua urmatoare; incetinirea proceselor mentale sau probleme legate de atentie si memorie; dureri de stomac sau sensibilitate; tremuratul incontrolabil intr-o parte a corpului; vise neobisnuite si senzatia de slabiciune.”

Acestea sunt 17 efecte secundare obisnuite ale medicamentelor ce va induc somnolenta. Trebuie sa existe o solutie mai naturala si mai sanatoasa.

Reteta acestui ceai format din doar doua ingrediente va va ajuta sa dormiti profund timp de mai multe ore.

Ceaiul din banane si scortisoara

Da, ceaiul din banane si scortisoara. Nu numai ca aceasta bautura va induce relaxarea si somnul, dar este sanatoasa si delicioasa.

Cum functioneaza
Bananele sunt extrem de bogate in magneziu si potasiu – doua minerale foarte importante pentru promovarea somnului. Iata de ce: impreuna, actioneaza minunat sub forma de relaxant natural pentru muschi. Cand corpul este relaxat, din motive evidente, veti reusi mult mai usor sa adormiti. Magneziul si potasiul induc un efect sedativ asupra creierului, ajutandu-va sa dormiti mai bine.

Scortisoara este un ingredient fantastic, deoarece stabilizeaza nivelul de zahar din sange. Acest aspect este foarte important, din moment ce nivelul zaharului din sange are un impact direct asupra abilitatii corpului de a echilibra productia de hormoni. In unele cazuri, persoanele cu deficienta de zahar in sange s-ar putea simti obosite in decursul zilei. Prin urmare, le-ar putea fi somn ziua, dar calitatea somnului pe timpul noptii va fi cea care va avea de suferit.

Magneziul este, de fapt, cel mai important mineral pentru relaxarea muschilor; de asemenea, reuseste sa reduca durerile musculare sau crampele. In situatii stresante, mecanismele fiziologice reduc nivelul de magneziu – si, prin urmare, este esential ca acest mineral sa fie reaprovizionat. Un nivel adecvat de magneziu in corp este important pentru diminuarea stresului si pentru promovarea relaxarii.

Potasiul reprezinta ingredientul sinergic in aceasta reteta. Cu alte cuvinte, proprietatile sale – impreuna cu cele ale magneziului – amplifica efectele retetei. Nu se cunosc mecanismele concrete, dar diferite studii au notat ca potasiul „(mareste) semnificativ calitatea somnului prin scaderea numarului de treziri dupa adormire.”

Reteta

(Nota: trebuie consumata si coaja bananei, deoarece contine cea mai mare cantitate de potasiu. Scortisoara va reduce o parte din gustul amar al cojii.)

Ingrediente:
– 1 banana cu coaja (de preferat organica)
– 1 oala mica
– 1 lingurita de scortisoara (optionala, dar de preferat)

Instructiuni:
Pasul 1: Taiati capetele bananei necojite.
Pasul 2: Puneti banana in oala in care ati fiert apa (de preferat apa purificata).
Pasul 3: Fierbeti banana cu coaja timp de aproximativ 10 minute.
Pasul 4: Adaugati lingurita de scortisoara.
Pasul 5: Strecurati lichidul intr-o cana.

Pentru cele mai bune rezultate (si un somn cat mai bun!), beti acest ceai cu cel putin o ora inainte de a va culca.

O alta optiune pentru voi…
Daca nu sunteti fani ai ceaiului, ati putea manca banana cu coaja (din nou, cu o ora inainte de a va culca). Adaugati scortisoara pentru un plus de gust.