Ce trebuie sa consumi pentru o mai buna functionare a creierului

Ingredientele din mancarea pe care o consumam patrund in fluxul sanguin, ajungand la creier. Asadar, in mod inevitabil, mancarea pe care o ne influenteaza capacitatea de a gandi, de a lucra sau de a ne concentra. In aceste conditii, Organizatia Mondiala a Sanatatii indica faptul ca alegerea alimentelor potrivite ne-ar putea ajuta sa ne imbunatatim capacitatile cognitive cu 20%.

„Alimentele sunt ca niste compusi farmaceutici care afecteaza creierul. Dieta, exercitiile si somnul au potentialul de a altera sanatatea creierului si functiile mentale. Acest lucru ofera posibilitatea de a imbunatati capacitatile cognitive, protejand totodata creierul de imbatranire, prin alegerea dietei potrivite”, a declarat Fernando Gómez-Pinilla, profesor la UCLA.

Pentru a intelege ce anume ne influenteaza sistemul energetic al corpului, am realizat o lista de alimente benefice pentru creier, care ne imbunatatesc capacitatile cognitive.

1. Fructele de padure contin antioxidanti care imbunatatesc atat memoria, cat si coordonarea motorie. James A. Joseph, specialist in neurostiinte sustine ca antioxidantii din fructele de padure contraataca stresul oxidativ functionand ca un agent antiinflamator.

2. Fructele de padure consumate in combinatie cu nuci sau avocado fac ca membranele celulelor cerebrale sa ramana „flexibile”. de asemenea, aceasta combinatie poate preveni aparitia bolilor neurodegenerative.

3. O singura banana contine cantitatea zilnica de glucoza necesara pentru creier.

Specialistul Leigh Gibson a constatat ca „creierul functioneaza cel mai bine atunci cand prin fluxul sanguin circula 25 de grame de glucoza (cantitatea aproximativa pe care o contine o banana)”.

4. Ouale contin o grasime asemanatoare cu vitamina B, numita colina. Aceasta imbunatateste atat memoria, cat si timpul de reactie al mintii. In plus, studiile au mai demonstrat si ca aceasta grasime poate diminua efectele oboselii.

5. Somonul contine omega-3, proteine, fier si vitaminele B, motiv pentru care acest aliment sustine buna functionare a memoriei, ajutand la concentrare si rationalizare.

6. Consumul de vinete va avea grija de creierul tau „imbucatind comunicarea dintre celulele cerebrale si moleculele mesagere”.

7. Cofeina, substanta care se gaseste in cafea, are grija, printre altele, sa contribuie la imbunatatirea memoriei, protejandu-ne totodata impotriva spasmelor pleoapei. In plus, si ea este bogata in antioxidanti si amino acizi.

8. Ciocolata amaruie contine proteine antioxidante care „maresc productia de endorfine si imbunatatesc puterea de concentrare”. In acelasi timp, ciocolata cu lapte este buna pentru marirea vitezei de reactie si imbunatatirea memoriei verbale si vizuale.

9. Ceaiul verde este foarte cunoscut pentru beneficiile sale aduse sanatatii. Printre altele, studiile au aratat ca el are efecte neuroprotectoare, adica ajuta sistemul nervos sa se dezvolte si sa nu fie avariat.

10. Şi iaurtul face minuni. El contine proteine, multe minerale si probiotice care ajuta sistemul digestiv, dar si vitaminele B care ajuta la buna functionare a sistemului nervos.

11. Legumele cu frunze verzi reprezinta, probabil, cele mai bune alimente pe care le putem consuma pentru a avea grija de creier. Ele abunda de vitamine, minerale si fitonutrienti. Fierul, de exemplu, ne ajuta sa aducem mai mult oxigen in corp si creiere, imbunatatind controlul cognitiv.

12. Morcovii cruzi, spun specialistii, ne asigura un nivel echilibrat de zahar in sange, suficient cat sa asigure functionarea optima a creierului.

13. Vinul rosu aduce si el o serie de beneficii sanatatii. Consumul moderat de vin, sau, mai bine, de suc de struguri imbunatateste semnificativ memoria pe termen scurt si aptitudinile motorii.

14. Cerealele integrale, precum orezul brun, sunt bogate in vitamine si magneziu, motiv pentru care ajuta la buna functionare a capacitatilor cognitive.

15. Antioxidantii din cacaua fierbinte, spune profesorul Chang Young Lee, de la Universitatea Cornell, protejeaza celulele cerebrale de stresul oxidativ. De fapt, profesorul a constatat ca antioxidantii din doua lingurite de cacaua sunt „aproape de doua ori mai puternici decat vinul rosu, de 2-3 ori mai puternici decat ceaiul verde si de 3 ori mai eficienti decat ceaiul negru”.

16. Usturoiul contine compusi puternici antibacterieni si antivirali care ajuta la prevenirea infectiilor, dar si antioxidanti care contribuie la mentinerea sanatatii creierului.