Care sunt cele mai sanatoase surse de proteine?

Proteinele nu sunt doar pentru persoanele acele musculoase care cauta mereu sa isi accentueze masa musculara, ci sunt pentru toata lumea. Vedeti voi, proteinele joaca un rol important in corp, influentand starea parului, unghiilor, pielii si chiar si repararea muschilor.

Imediat dupa ce ati facut un antrenament dur si muchii incep sa va doara, proteina este cea care repara micro-rupturile din muschi. Binenteles, asta nu inseamna ca ar trebui sa consumati surse de proteine doar dupa exercitii, ci trebuie sa le incorporati in dieta voastra zilnica.

Intrebarea este, unde puteti gasi cele mai sanatoase surse de proteine?

1. Carnea de curcan

Nu trebuie sa va limitati la a manca curcan doar de sarbatori pentru ca acest aliment este una dintre cele mai sanatoase surse de proteine. Este format din aprox. 93 pana la 99% carne slaba si are in jur de 27 de grame de proteine. Va puteti face un sandwich cu curcan sau il puteti pune in salata.

2. Carnea tocata slaba

O alta sursa de proteine este carnea tocata slaba. Ati putea crede ca este nevoie sa mancati multa astfel de carne pentru a putea insera o cantitate adecvata de proteine in sistem; dar nu este adevarat. Doar 85 de grame de carne tocata slaba va pot aduce 22 de gr. de proteine.

Mai mult, este bogata in zinc, fier precum si in vitamina B. O puteti combina in salate sau tacos cu branza.

3. Albusul de ou

Unde altundeva puteti gasi proteine? Pai, ouale sunt considerate unele dintre cele mai bune surse disponibile. Albusurile contin deja 11 gr. de proteine. Le puteti face omleta sau sa le fierbeti pentru micul dejun.

4. Fasolea si lintea

In cautarea voastra pentru surse de proteine ar trebui sa includeti si fasoalea si lintea pentru ca acestea contin aprox. 9 gr. de proteine la fiecare 250 gr. de produs. Ca bonus, primiti si fibre, fier si chiar si acid folic care este foarte bun pentru sanatatea inimii.

5. Pestele alb

Nu uitati sa includeti in alimentatie si peste precum tilapia, platica sau cod pentru ca acestia contin in medie 24 de grame de proteine. Daca vreti sa va pastrati o dieta sanatoasa, ii puteti fierbe sau sa ii gatiti la cuptor.

6. Lactate slabe in grasimi sau fara grasime.

O alta sursa de proteine pe care sa o adaugati pe lista sunt produsele lactate fara grasimi precum iaurtul, branza de vaci, laptele sau branza ricotta. Toate acestea sunt ingrediente versatile deoarece pot fi adaugate in smoothie, in gustari, sosuri si altele. Le puteti combina in salate sau in diferite preparate.

7. Ingredientele bazate pe soia

Tofu, edamame, precum si alte mancaruri pe baza de soia sunt demne de luat in considerare daca aveti nevoie de surse sanatoase de proteine. 120 de gr. de tofu contine 10 gr. de proteine iar 250 gr. de edamame contine 17 gr. de proteine. Odata cu acestea, veti castiga si o sursa buna de calciu, care este foarte bun pentru oase.