Care sunt cele mai bune alimente pentru creier?

O dieta sanatoasa este importanta pentru sustinerea sanatatii mentale si fizice. Creierul necesita nutrienti la fel ca muschii, inima si plamanii.

Dar stiti care sunt cele mai pretioase alimente pentru o stare cerebrala optima? Haideti sa aflam.

Alimentele care va imbunatatesc memoria si puterea de concentrare

Murele

Dovezile colectate de catre Universitatea Tufts din Statele Unite sugereaza faptul ca murele pot fi foarte eficiente pentru intarzierea sau imbunatatirea pierderii de scurta durata a memoriei.

Murele se gasesc aproape peste tot dar puteti opta si pentru ale fructe sau legume visinii, negre sau inchise la culoare deoarece toate sunt formate din aceeasi compusii protectivi, numiti antociani.

Broccoli

Broccoli este o buna sursa de vitamina K, cunoscuta pentru capacitatea sa de imbunatatire a puterii de concentrare si de amplificare a functiilor cognitive. Studiile au raportat ca, din moment ce broccoli este bogat in anumiti compusi numiti glucozinolati, el poate incetini descompunerea neurotransmitatorului acetilcolina.

Acetilcolinele sunt necesare pentru functionarea corecta a sistemul nervos central dar si pentru pastrarea creierului si a memoriei intr-o stare cat mai agera. Nivelurile scazute de acetilcolina sunt asociate riscului de dezvoltare a bolii Alzheimer.

Uleiul de cocos

Uleiul de cocos este cunoscut ca fiind unul dintre cele mai versatile si benefice alimente disponibile pe piata. Cand vine vorba de creier, poate conferi numeroase avantaje.

Uleiul de cocos actioneaza precum un antiinflamator natural, adica suprima celulele responsabile pentru inflamatie. Poate ajuta si in cazul pierderilor de memorie datorate inaintarii in varsta si poate distruge bacteriile nocive care afecteaza tractul intestinal.

Morcovi

Morcovii sunt cunoscuti ca fiind foarte buni pentru ochi dar sunt buni si pentru creier. Morcovii prezinta un nivel ridicat de luteolina, un compus care ar putea reduce deficitele de memorie asociate inaintarii in varsta si inflamatia creierului, conform unui studiu publicat in 2010 in Jurnalul de Nutritie.

In acest studiu, soarecii a caror dieta zilnica era compusa din 20 miligrame de luteolina, prezentau o reducere a inflamatiilor in zona cerebrala. Cercetatorii au spus ca respectivul compus restaura memoria soarecilor la un nivel asemanator cu cel al unor soareci tineri.

Oua

Galbenusurile de oua sunt bogate in colina, un nutrient asemanator vitaminei B. In momentul in care consumati oua, creierul foloseste colina pentru a produce acetilcolina, un neurotransmitator important pentru o comunicatie corecta intre celulele cerebrale si mentinerea memoriei.

Cercetatorii de la Universitatea din Boston au monitorizat obiceiurile de consum a aproximativ 1400 de adulti sanatosi timp de 10 ani si au descoperit ca ratia de colina creeaza o cauzalitate pozitiva in ceea ce priveste anumite teste de memorie.

Semintele de dovleac

Semintele de dovleac sunt mai bogate in zinc decat oricare alte seminte. Acestea alimenteaza corpul cu zincul valoros si esential pentru imbunatatirea abilitatilor de gandire si memorie.

Sunt incarcate cu vitamine B ce inlatura stresul, magneziu si triptofan, care sunt precursoare elementului chimic ce confera starea de bine, serotonina.

Somonul

Somonul face parte din categoria celor mai nutritive si sanatoase alimente pentru creier. Este incarcat cu acizi grasi omega-3, care ajuta la imbunatatirea memoriei si la sustinerea bunei functionari a creierului. Includerea somonului in dieta copiilor ii va apara de dezvoltarea ADHD-ului datorita abilitatii sale de ameliorare a capacitatii de concentrare.

Nuci

Stiati ca nucile va pot reforma sanatatea cognitiva? Nivelul elevat de vitamine, antioxidanti si minerale din nuci pot ameliora starea de alerta a creierului. Mai mult, vitamina E din nuci poate ajuta in lupta impotriva bolii Alzheimer.