Care este cel mai bun moment pentru activitatile fizice?

Expertii ne ajuta cu sfaturi pentru a gasi cel mai bun moment din zi in care sa facem exercitii fizice. Deci care este cel mai bun moment pentru a ne antrena?

Intervalul optim din zi in care sa fim activi este acela in care noi simtim ca putem sa dam tot ce avem mai bun din noi. Au fost concepute studii in acest scop, rezultand ca cele mai evidente schimbari le putem observa daca ne indeplinim programul fizic dimineata sau mai pe seara.

Toata ideea revine la preferintele personale si la stilul vostru de viata. Alegeti o perioada din zi ce va va permite sa includeti in rutina voastra un program de exercitii constant si regulat.

Care este cel mai bun moment pentru activitatile fizice?

Totul se reduce la gasirea unui ritm

Ritmul circadian al corpului va determina daca sunteti o persoana matinala sau o bufnita a noptii. Nu prea puteti face nimic in acest sens.

Ritmul circadian este influentat de modelul de 24 de ore al rotatiei Pamantului. Acest ritm va influenteaza functiile corporale precum temperatura corpului, tensiunea arteriala, ritmul cardiac si nivelul de hormoni, toate jucand roluri importante in pregatirea corpului pentru a indeplini activitatile fizice.

Va folositi ceasul intern precum un ghid, pentru a va spune cand puteti sa faceti o plimbare sau sa mergeti la sala. Trebuie mentionate si alte considerente importante, precum familia, programul de la locul de munca sau prietenii care pot fi disponibili pentru o plimbare.

Beneficiile exercitiilor fizice indeplinite dimineata

Studiile arata ca persoanele care isi indeplinesc programul de antrenament fizic dimineata tind sa pastreze o consecventa in planul lor. Ideea este ca astfel, veti reusi sa va atingeti telul pe care vi l-ati propus inainte ca alte evenimente cotidiene sa apara sau distrageri din zi sa interfereze cu programul vostru; prin urmare, veti reusi mult mai repede sa vedeti rezultatele dorite.

Exercitiile matinale ar putea fi o alegere buna pentru un somn cat mai linistit. Din moment ce acestea maresc ritmul cardiac si temperatura corpului, daca alegeti sa va faceti antrenamentul mai tarziu, in jurul orei 8, v-ati putea deranja ciclul de somn.

Un alt studiu a aratat ca daca alegeti sa faceti exercitii fizice la ora 7 dimineata, comparativ cu ora 1 la amiaza sau 7 seara, veti reusi sa dormiti mult mai bine noaptea.

In final, un studiu a descoperit ca 45 de minute de exercitii moderate dimineata, precum mersul rapid pe banda de alergare, ajuta la reducerea apetitului imediat dupa ce ati terminat programul.

Cercetarile au aratat ca puteti arde cu pana la 20% mai multe grasimi atunci cand faceti exercitii fizice pe stomacul gol, care oricum sunt mult mai usor de facut dimineata decat seara.

Beneficiile activitatii fizice indeplinite la amiaza

Un antrenament la amiaza sau seara este metoda perfecta de a va relaxa. Unele persoane considera ca aceste programe de exercitii sunt mult mai productive si ii ajuta sa elimine stresul acumulat in decursul zilei.

Pentru altii, exercitiile fizice indeplinite dimineata induc o stare proasta, deoarece atunci cand va treziti, zaharul din sange poate fi la un nivel mai scazut iar muschii sa fie amortiti.

In acest caz, antrenamentele de amiaza sau de seara va confera o stare mai buna pentru ca temperatura corpului este natural mai mare, sunteti mai costienti iar muschii sunt mai flexibili si mai incalziti.

Totodata, profitati si de faptul ca ati avut oportunitatea de a va baga ceva mancare in sistem, care mai tarziu, va va ajuta sa va simtiti mai energici in timpul programului de exercitii.

Este foarte important sa gasiti un program realist si consecvent de antrenament, indiferent de momentul in care il executati. Daca va simtiti mai bine lucrand dimineata, tineti minte ca trebuie sa va incalziti muschii, care pot fi reci si tensionati din cauza somnului.

Pentru a pastra o consecventa in programul de amiaza, considerati-l precum o intalnire pe care nu o puteti anula, gasiti-va un coleg de antrenament si pastrati o geanta cu echipamentul de sala in masina sau la birou pentru a minimiza sansele gasirii unor scuze.