Cu totii stim cat de sanatoase sunt fructele. Doctorii spun ca adultii ar trebui sa consume in mod regulat o portie si jumatate sau doua de fructe. Cine suntem noi sa contestam acest lucru? Insa, s-ar putea sa te macine o anumita intrebare; mai exact, ar trebui sa mananci fructe intre mese sau dupa mese?

Multi dintre noi s-au obisnuit sa manance o portie sau doua de fructe dupa masa, din moment ce multi le considera desertul perfect. De fapt, expertii in nutritie spun ca gresim procedand astfel!

Ei bine, zaharurile si nutrientii din fructe nu vor pierde nicio secunda sa intre in sistemul circulator de indata ce am terminat de mancat, iar aceasta veste ar trebui sa ne bucure – corpul este alimentat imediat cu energie, antioxidanti, vitamine si minerale. Acest aspect accentueaza motivele pentru care fructele sunt atat de benefice pentru noi.

Insa, poti sa ai probleme daca mananci fructe dupa masa sau cand ai stomacul plin: in loc sa intre direct in sistemul circulator, acei nutrienti care iti protejeaza sanatatea si care iti confera energie se vor amesteca impreuna cu mancarea pe care tocmai ai consumat-o, care va necesita o perioada de timp pentru digerare.

Asta inseamna ca toti acei nutrienti minunati din fructe nu au de ales si vor ramane in stomac pana cand toate celelalte produse vor fi pregatite pentru a fi trimise prin intestinul subtire pentru absorbtie.

Iar aici apare problema, pentru ca, pana ajung fructele consumate la intestinul subtire, multi dintre nutrientii vitali vor fi distrusi de catre stomac, devenind inutili. Un procent mare din vitaminele A si C, potasiu, magneziu si alti nutrienti se vor distruge!

Daca vrei sa te asiguri ca sistemul tau va profita la maxim de multimea de nutrienti din fructe, incearca sa le consumi inainte de mese, nu dupa.

Cand mananci fructe intre mese, stomacul este complet gol. Astfel, permiti zaharului, antioxidantilor si mineralelor din fructe sa intre in sistemul circulator fara intarziere, permitandu-le sa interactioneze cu diferite celule din corp. Cu alte cuvinte, un stomac gol amplifica proprietatile nutritive ale fructelor favorite.

Te-ai putea intreba cum ramane cu hiperaciditatea, din moment ce majoritatea fructelor sunt acide, iar consumul lor pe stomacul gol ti-ar putea cauza o senzatie de arsura in piept.

De fapt, oamenii de stiinta spun ca toate fructele, inclusiv cele acide precum portocalele, lamaile, grapefruit si capsunile, devin alcaline de indata ce intra in stomac. Cu toate acestea, avand in vedere faptul ca oamenii reactioneaza diferit la mancare, ar fi o idee buna sa efectuezi un experiment – daca fructele acide, precum cele citrice, tind sa iti cauzeze o senzatie slaba de aciditate cand le consumi pe stomacul gol, incearca sa iei fructe mai putin sau deloc acide, precum bananele, guava sau perele.

Nu uita sa impartasesti acest articol pe retelele de socializare ale prietenilor pentru a-i anunta ca este mult mai bine sa consume fructele pe stomacul gol!