Calmeaza instant durerile de spate cu aceste miscari Tai-Chi

Conform programului Global Burden of Disease din 2010, la nivel global, durerile de spate reprezinta principala cauza pentru dezvoltarea dizabilitatilor. Cu toate ca majoritatea durerilor de spate nu sunt asociate vreunei boli serioase, pot fi inconfortabile si, uneori, pot fi atat de dureroase, incat persoana va fi nevoita sa lipseasca de la munca sau sa isi abandoneze unele activitati.

Unul dintre primele tratamente aplicate pentru durerile de spate este medicamentatia. Medicamentele sunt eficiente, dar pot induce si efecte secundare. Pentru a reduce dependenta de aceste droguri, pentru a-si imbunatati starea generala de sanatate si bunastarea, multe persoane ce sufera de dureri acute sau cronice de spate vor practica Tai-Chi.

Ce este Tai-Chi?

Se crede ca Tai-Chi a fost inspirat din tai-chi-quan, un tip de arte martiale din China. Urmeaza principiul de miscari blande, lente, iar obiectivul este de a vindeca persoana de dureri sau alte boli.

Precum in cazul acupuncturii, se crede ca qi (fluxul de energie al corpului) ar trebui sa curga neintrerupt pe mai mult de 18 cai. Daca una este blocata, persoana ar putea resimti dureri de spate sau s-ar putea imbolnavi.

Tai-Chi se bazeaza pe trei elemente principale; mai exact: miscarea, constientizarea si respiratia.

Folosindu-se de Tai-Chi, persoanele care sufera de dureri de spate pot beneficia de urmatoarele:

Reduce nivelurile de stres si de depresie. Exista o corelatie directa intre durere si stres; adica, cu cat resimtiti mai tare efectele stresului, cu atat mai mult se vor contracta muschii spatelui. Tai-Chi poate ajuta la reducerea stresului prin imbunatatirea starii mentale.

Imbunatateste circulatia sangelui. Unele studii au sugerat ca arterele blocate si circulatia proasta a sangelui pot conduce la dureri de spate, din moment ce nutrientii transportati de sange nu ajung la muschi. Acest efect poate conduce la formarea crampelor. Exercitiile de respiratie si Tai-Chi ar putea corecta problema.

Tai-Chi nu este solicitant. Cu toate ca implica mai multe miscari decat yoga, Tai-Chi nu solicita corpul. Asta inseamna ca miscarile nu vor stresa muschii si articulatiile. Exercitiile promoveaza echilibrul, postura, flexibilitatea si alinierea vertebrelor.

Oricine poate practica Tai-Chi. Chiar daca nu toata lumea prefera Tai-Chi, este un antrenament ce poate fi efectuat de oricine, in special de barbatii si femeile care au ajuns in jurul varstelor de 80 sau 90 de ani. Acest lucru este foarte important, din moment ce durerile de spate devin din ce in ce mai frecvente o data cu inaintarea in varsta.

Poate avea efect si asupra durerilor cronice de spate. Multe dintre incidentele durerilor cronice de spate sunt tratate cu ajutorul medicamentelor. Insa, un studiu arbitrar efectuat in Sydney a aratat ca Tai-Chi poate fi eficient si in cazul durerilor cronice sau persistente.

In cadrul studiului au participat mai mult de 155 de voluntari cu varste intre 18 si 70 de ani, care sufereau de dureri in zona inferioara a spatelui; 80 dintre ei efectuau antrenamente de Tai-Chi timp de 40 de minute, repetand exercitiile de 18 ori pe durata a 10 saptamani. Dupa studiu, voluntarii au raspuns la chestionare si, in urma analizei, s-a aratat ca Tai-Chi a diminuat simptomele durerilor si intensitatea cu 1.7 puncte, respectiv 1.3 puncte. Totodata, a ameliorat factorul dizabilitatii cu 2.6 puncte.