Bucurati-va de un risc scazut de dezvoltare a bolilor cardiace prin consumul acestor taitei japonezi

Exista un tip de taitei in Japonia despre care s-a dovedit stiintific ca pot combate bolile cardiace si pot induce o multime de beneficii pentru sanatate. Se numesc soba, sunt un tip de taitei facuti din faina de hrisca si sunt foarte versatili – ii puteti folosi la prepararea pastelor preferate, in supe si chiar pentru prajeli – taitei prajiti cu legume.

Doar pentru ca soba sunt facuti din faina de hrisca nu inseamna ca ar trebui sa stati departe de ei din simplul motiv ca glutenul poate cauza diferite efecte nefavorabile sanatatii. De fapt, nu exista deloc gluten in faina de hrisca, chiar daca prezinta cuvantul faina – hrisca nu este un tip de cereale.

Acum ca am stabilit ca puteti consuma soba in siguranta, este cazul sa cercetam unele dintre beneficiile pentru sanatate pe care includerea lor in dieta le-ar putea aduce sanatatii:

Scaderea riscului de dezvoltare a bolilor cardiace

Conform expertilor, taiteii soba sunt capabili sa scada riscul consumatorului de dezvoltare a bolilor cardiace pentru ca acest tip de taitei Japonezi sunt bogati in antioxidanti si fibre dietetice.

Asta este un lucru foarte bun pentru ca antioxidantii si fibrele dietetice lucreaza impreuna la scaderea nivelului de colesterol nociv si, in acelasi timp, maresc nivelul de colesterol sanatos. Prin urmare, presiunea sangelui poate fi mentinuta in limite acceptabile.

Pastrarea nivelului de colesterol nociv si a presiunii sangelui sub control reprezinta o metoda eficienta de a reduce considerabil sansele unei persoane de a dezvolta boli cardiace, atac de cord sau atac cerebral, cauze pentru majoritatea deceselor de pe planeta.

Cresterea nivelurilor de proteine

Toata lumea stie ca proteinele pot fi obtinute din diferite produse animale si din unele legume. Insa, nu foarte multi oameni sunt familiari cu faptul ca taiteii soba contin cantitati impresionate de proteine. Expertii spun ca o portie de 50 gr. de soba (100% puri) contin mai mult de 8 gr. de proteine.

Fie ca sunteti vegani sau doar incercati sa va reduceti consumul produselor animale care contin grasimi saturate, puteti include foarte usor soba in propria dieta, asa incat veti putea obtine cantitati sanatoase de proteine.

Controlul nivelului de zahar din sange

Persoanele diabetice si pre-diabetice stau departe de o multime de alimente bogate in carbohidrati, precum taiteii sau pastele, pentru ca acestea pot cauza cresterea nivelului de zahar din sange. Cu toate acestea, soba pot lucra spre avantajul lor.

Expertii spun ca acest tip de taitei Japonezi nu maresc nivelul de zahar din sange datorita faptului ca sunt incarcati cu fibre dietetice, iar asta inseamna ca ajuta la incetinirea fluxului de zahar ce este emanat in sange. Faptul ca soba reprezinta o sursa excelenta de proteine, precum am mentionat mai devreme, este un alt avantaj in acest caz.

Reducerea riscului de formarea a varicelor

Daca va doriti sa aveti picioarele atat de frumoase incat sa puteti opri traficul, ar trebui sa luati in considerare includerea regulata in dieta a taiteilor soba. Asta deoarece s-a dovedit ca pot combate formarea varicelor.

Studiile au demonstrat ca soba contin un bioflavonoid numit rutina, care este capabil sa intareasca peretii vaselor de sange. Din aceasta cauza, vasele pot fi aparate de acumularile de sange, astfel prevenind formarea varicelor.

Eliminarea kilogramelor in exces

Atat de multe persoane care adora sa piarda in greutate stau departe de taitei si paste. Asta deoarece se presupune ca astfel de produse intarzie eliminarea kilogramelor nedorite datorita continutului bogat in carbohidrati. Insa, nu toti taiteii si pastele sunt la fel. Spre exemplu, soba pot promova pierderea in greutate.

Pentru ca sunt facuti din faina de hrisca in locul fainei albe, soba contin mai putine calorii. In plus, prin faptul ca sunt bogati in fibre dietetice si ca favorizeaza stoparea cresterilor bruste a nivelului de zahar din sange, va pot ajuta sa nu mai aveti acele episoade de foame subita.