Alimentele perfecte pentru o lactatie mai buna

Mamele care alapteaza stiu cat de important este sa isi pastreze un flux constant de lapte pentru a se asigura ca cei mici primesc nutrientii necesari unei cresteri optime. Mai mult ca sigur ca le-a trecut cel putin o data prin minte gandul de asi mari productia de lapte.

Din fericire, exista metode prin care mamele isi pot imbunatati lactatia, iar una dintre acestea este alegerea hranei corecte. Iata cateva exemple de alimente despre care se cunoaste ca pot spori cantitatea de lapte in cazul femeilor aflate la lactatie.

1. Somonul

Se pare ca includerea pestelui in alimentatie, in special a somonului, va poate ajuta sa va mariti proviziile de lapte .

Acest fenomen apare datorita faptului ca somonul contine acizi grasi esentiali, precum omega-3, care inmultesc hormonii de lactatie asa incat nu numai ca se va produce mai mult lapte, dar acesta va deveni si mai gustos. Pentru a putea profita de toti nutrientii, puteti fierbe pestele in apa sau la aburi sau il puteti face la gratar.

2. Ovazul

Indiferent daca mancati ovazul pentru micul dejun sau prin intermediul unor batoane din cereale, acesta este unul dintre cele mai bune ingrediente pe care ar trebui sa le puneti in planul alimentar daca va doriti sa va sporiti productia de lapte. Alte beneficii pe care ovazul le poate aduce sunt reglarea presiunii arteriale si scaderea nivelului de colesterol.

3. Morcovii

Un alt ingredient pe care ar trebui sa il includeti in dieta voastra este morcovul. Productia de lapte se poate mari prin consumul unui pahar de suc de morcovi la micul dejun sau la pranz. Morcovii contin si vitamina A, responsabila pentru imbunatatirea lactatiei.

Daca nu sunteti o fana a sucului de morocovi, ii puteti adauga in supe, salate sau ii puteti manca cruzi sau fierti.

4. Usturoiul

Se pare ca usturoiul nu este bun doar pentru a da aroma mancarurilor, ci este bun si la cresterea proviziilor de lapte. Usturoiul este folosit de secole de catre mamele aflate la lactatie, asa ca nu ne mai surprinde faptul ca acest ingredient se recomanda si in zilele noastre pentru mamicile aflate in aceeasi situatie.

Daca nu va place mirosului sau gustului de usturoi, puteti profita de avantajele aduse de suplimentele de usturoi, care ajuta la inlocuirea nutrientilor din ingredientul original.

5. Busuiocul

Un alt ingredient recomandat pentru mamele care alapteaza este busuiocul, acesta fiind bogat in antioxidanti ce va pot calma, astfel sporind productia de lapte. Mancand busuioc, veti reusi sa intariti sistemul imunitar al copilului, lucru pe care ni-l dorim cu totii.

Puteti adauga cateva ramurele in ceai sau sa il lasa la infuzat in apa fierbinte pentru a face un ceai de busuioc si pe care ar trebui sa il beti dimineata la prima ora.

6. Nucile

Daca simtiti ca innebuniti dupa ce ati stat cateva luni acasa, mancati cateva nuci si bucurati-va de beneficiile lor nutritive. Nu numai ca nucile sunt perfecte pentru a va spori cantitatea de lapte, dar ofera si destui antioxidanti si grasimi sanatoase de care corpul are nevoie pentru a fi intr-o stare cat mai buna de sanatate.

Trebuie doar sa aveti grija si sa le alegeti pe cele crude in detrimentul celor disponibile in comert.