Acestea sunt efectele in urma incetarii consumului de carne

Carnea pe care o consumam in ziua de azi este total diferita de cea pe care o mancau stramosii nostri. Mai demult, animalele se plimbau libere si mancau iarba, insecte sau orice aveau la dispozitie…In ziua de azi, unele dintre produsele care contin carne trec prin si mai multe procese…sunt afumate, injectate, apoi tratate cu nitrati, conservanti si diferite chimicale. – Kris Gunnars, BSc

Pentru inceput, voiam sa spunem ca nu avem nimic impotriva celor care consuma carne. Acestea fiind spuse, apreciind dieta normala a unui cetatean American – plina de grasimi nesanatoase si de zahar, lipsita de fibre – scaderea sau eliminarea consumului de carne ar trebui sa fie o alegere extrem de sanatoasa.

Oamenii se abtin de la carne din diferite motive, inclusiv etice, nutritionale si/sau din cauza unor probleme de mediu. Cu toate ca scopul articolului nu este de a dezvolta rationamentul din spatele vegetarianismului/veganismului, obiceiul alimentar mentionat este sustinut de o multime de dovezi stiintifice.

Consumul de carne procesata excesiv, care este (pe departe) cea mai intalnita forma de carne, poate avea un impact advers asupra corpului. Pe de cealalta parte, o dieta fara carne poate induce cateva beneficii.

In acest articol vom discuta despre unele dintre avantajele de care puteti profita daca eliminati carnea din dieta.

Haideti sa incepem!

Acestea sunt efectele corporale pe care le veti observa cand renuntati la carne

1. Scad inflamatiile

Inflamatiile cronice au fost asociate dezvoltarii mai multor forme de tulburari, inclusiv ateroscleroza, boli autoimune, diabet, boli cardiovasculare si infarct. O dieta formata din alimente puternic procesate, inclusiv carne, poate creste severitatea inflamatiilor din corp.

Intre timp, o dieta formata din multe fructe, cereale integrale, legume, vegetale si alimente tuberculare (cartofi, sfecla, napi, etc.) a demonstrat ca este capabila sa scada inflamatiile. Nivelurile ridicate de antioxidanti, fibre si fitonutrienti contribuie la acest efect antiinflamator.

2. Produceti mai multe „bacterii prietenoase”

Exista o multime de microorganisme in sistemele corpului – multe dintre ele fiind vitale sanatatii generale. Unele dintre rolurile acestor bacterii prietenoase includ: mentinerea sanatatii intestinale, usurarea digestiei, intarirea sistemului imunitar, sustinerea sanatatii tesuturilor si protejarea impotriva cancerului.

Alimentele pe baza de plante amplifica beneficiile mai sus mentionate, in timp ce produsele cu un continut scazut de fibre distrug microbiomul (colectia fiecaruia de microorganisme.) Bacteriile sanatoase au o importanta aparte pentru intestine, in timp ce subprodusele toxice din carne si din alte alimente procesate cresc riscul de atac cerebral, infarct si de depunere a colesterolului nociv.

3. Scade riscul de diabet tip 2

Intr-un studiu efectuat pe durata a 17 ani, publicat in jurnalul Analele Nutritiei si Metabolismului, cercetatorii au descoperit o corelatie puternica intre frecventa consumului de carne si cresterea riscului de diabet. Iata cateva dintre observatiile studiului:

– Cei care consumau carne saptamanal prezentau cu 29% mai multe sanse de a dezvolta diabet decat cei care nu consumau carne.
– Cei care consumau carne in mod frecvent prezentau cu 38% mai multe sanse de a dezvolta diabet.
– In decursul a 17 ani, participantii care includeau carne cel putin o data pe saptamana in regimurile alimentare prezentau cu 79% mai multe sanse decat vegetarienii de a dezvolta diabet.

Factorii care contribuie la ratele disproportionale de diabet in cazul consumatorilor de carne sunt grasimea animala, conservantii cu nitrati, gradul crescut de inflamatii si suprimarea functiilor insulinei.

Alimentele pe baza de plante au demonstrat numeroase proprietati rezistente la diabet. Cerealele integrale reprezinta o sursa excelenta de agenti antidiabetici.

4. (Inca) veti obtine proteinele necesare

Una dintre cele mai gresite si prolifice conceptii legate de carne este ca va fi necesara pentru a obtine cantitatea corespunzatoare de proteine. Acest punct de vedere este complet fals – iata de ce.

In primul rand, Centrul National de Statistica in Sanatate declara ca un consumator normal de carne asimileaza cu 150% mai multe proteine peste cantitatea optima. Consumul excesiv de proteine poate conduce la aparitia multor efecte negative – diabet, inflamatii, cancer, boli cardiace si luarea in greutate.

Contrar parerilor populare, alimentele pe baza de plante (si nu numai) contin cantitati substantiale de proteine. Iata o lista scurta: soia (in oricare din numeroasele sale forme), tofu, tempeh, seminte de chia, edamame, quinoa si legume.

5. Veti contribui la binele mediului si al planetei

Stiati ca agricultura animala contribuie cu aproape 15% la emisiile de gaze cu efect de sera – depasind gazele cu acelasi efect de la toate mijloacele de transport combinate? Mai mult, modurile de procesare a lactatelor si animalele (a se intelege: carnea) reprezinta aproape 70% din acest total.

Pe langa faptul ca participa la problema gazelor cu efect de sera (la schimbarea climei, incalzirea globala), productia de carnuri contribuie la despadurirea globala, distrugerea habitatelor animalelor si reprezinta un pericol semnificativ pentru multe specii – unele aflate in pragul extinctiei.

Pe scurt, exista o multime de motive pentru care ar trebui sa eliminati (sau sa reduceti) consumul de carne. Am discutat despre impactul productiei de carnuri asupra sanatatii si mediului, dar implicatiile etice din agricultura animala nu ar trebui subestimate.

Fermele din fabrici, precum s-a dezvaluit cu ajutorul multor surse din media, implica de multe ori tratamente inumane si barbare in masa fata de animale. Gainile sunt crescute fara acces la lumina soarelui, vacile sunt tinute pana la genunchi in gunoi, animalele sunt injectate in mod repetat cu hormoni de crestere si alte chimicale pentru a se mari – si, binenteles, pentru ca firma sa obtina profit.