80% din atacurile de cord ar putea fi evitate cu aceste 5 lucruri

Atacurile de cord ne pot pune vietile in pericol si, de fapt, reprezinta principala cauza de deces in Statele Unite. Organizatia Mondiala a Sanatatii (OMS) estimeaza ca in 2012, cel putin 17.5 milioane de oameni au murit din cauza bolilor cardiovasculare. Trei din patru decese au fost raportate in tarile cu venituri reduse si in cele cu venituri medii.

Dar avem si vesti bune: aproximativ 80% din numarul atacurilor de cord sau chiar atacuri cerebrale pot fi prevenite. Urmatoarele 5 schimbari in privinta stilului de viata se pot dovedi eficiente pentru a va proteja impotriva bolilor cardiace, respectiv:

1. Pastrati o dieta sanatoasa pentru inima

Contrar parerilor populare, nu ar trebui sa evitati grasimile saturate, pe care le veti gasi in oua si in unt. In schimb, ar trebui sa stati departe de:

• Carbohidrati rafinati, precum painea si produsele de patiserie
• Mancarurile procesate
• Zahar

Mancati alimentele corecte, care sunt benefice pentru inima, aprovizionati-va cu legume, mancati proteine de calitate superioara si consumati grasimi sanatoase, care sunt saturate si monosaturate.

2. Fiti activi din punct de vedere fizic

Nu trebuie sa detineti un abonament la o sala de forta pentru a va incadra in categoria sanatosi. Doar prin faptul ca mergeti sau pedalati pe bicicleta pentru 40 de minute in fiecare zi si faceti exercitii fizice pentru cel putin o ora pe saptamana, va puteti asigura o inima sanatoasa. Incepeti cu lucruri mici, insemnand ca urcati pe scari in loc sa luati liftul sau parcati automobilului in cel mai indepartat loc din parcare doar pentru a face o scurta plimbare.

3. Construiti-va o circumferinta sanatoasa a taliei

Asta inseamna ca ar trebui sa aveti maximum 95 cm, echivalentul a 37.4 inch in circumferinta taliei pentru a ramane sanatosi. O greutate prea mare sau obezitatea reprezinta factori de risc pentru atacurile de cord si dezvoltarea bolilor cardiovasculare. Asigurati-va ca nu aveti un Indice de Masa Corporala prea mare pentru a evita si diabetul zaharat de tip 2.

4. Consumati alcool cu moderatie

Alcoolul, in special vinul rosu, nu este un dusman pentru inima. Cu toate acestea, ar trebui sa mentineti consumul intre 10 si 30 grame pe zi. De fapt, consumul de alcool va poate mari nivelul presiunii din sange, iar asta poate contribui la aparitia unor boli cardiovasculare.

5. Nu fumati

Scapati de acest obicei acum, in special daca fumati tutun, care este foarte daunator pentru sanatate. In plus, fumatul pasiv este la fel de periculos, daca nu chiar mai periculos. Stati departe de tutun si de cei care fumeaza, deoarece acestea va pot mari riscul de dezvoltare a bolilor cardiace si chiar de atac de cord. Studiile au aratat ca cei ce se opreau din fumat pentru jumatate de an isi puteau scadea aceste riscuri imediat.

Pe langa cele 5 schimbari in privinta stilului de viata mentionate mai sus, asigurati-va ca va optimizati nivelul de vitamina D, incercati sa stati jos doar 3 ore pe zi si evitati toate tipurile de zahar, in special daca prezentati un risc crescut de dezvoltare a diabetului.