Pe langa gustul lor minunat, ciresele iti vor permite sa te bucuri de foarte multe beneficii. Ciresele sunt incarcate cu antioxidanti, care confera numeroase avantaje pentru sanatate, reusind sa calmeze durerile articulare, sa trateze insomnia si sa grabeasca procesul de pierdere in greutate.

Iata 7 motive minunate pentru a incepe sa mananci acest superaliment!

Beneficiile cireselor pentru sanatate

1. Proprietati antioxidante

Ciresele contin antioxidanti foarte puternici, precum cianidina sau antocianina. Printr-un studiu s-a demonstrat ca activitatea antioxidantilor prezenti in substantele extrase din ciresele amare este net superioara activitatii vitaminei E si comparabila cu cea a produselor antioxidante de pe piata.

De asemenea, ciresele contin o cantitate mica de quercetina, unul dintre cei mai puternici agenti din punct de vedere al activitatii antioxidante. Ciresele prezinta o larga varietate de proprietati cu efect benefic asupra starii de sanatate.

2. Scad riscul crizelor de guta

Conform unui studiu la care au participat 633 de pacienti cu guta, studiu condus de Yuqing Zhang, profesor de medicina si sanatate publica la Universitatea Boston, riscul de a suferi o criza de guta poate sa scada cu pana la 35% in urma consumului de cirese.

Pacientii cu guta care consumau cirese in decursul celor 2 zile de studiu prezentau cu 35% mai putine sanse de a suferi o criza asociata afectiunii. Datele colectate au fost comparate cu valorile obtinute de la cei care nu consumasera acest fruct.

Notatiile au demonstrat ca extractul de cirese sau ciresele propriu-zise te pot apara in fata unui astfel de risc. Luand in calcul faptul ca pacientii consumau 3 portii de cirese pe zi, valorile obtinute au continuat sa scada in tandem cu cresterea consumului de fructe, putandu-se observa o diminuare considerabila a simptomelor de guta dupa doar doua zile.

3. Te ajuta sa dormi mai bine

Ciresele contin melatonina naturala, un bine cunoscut agent de curatare a radicalilor liberi si un puternic antioxidant, care va ajuta la calmarea tensiunii oxidative si la diminuarea inflamatiilor din corp. De asemenea, are un rol important in calitatea somnului si in procesul de regenerare corporala.

Datorita semnalelor zilnice din mediul inconjurator, respectiv lumina si intuneric, glanda pineala a evoluat pentru a secreta melatonina si pentru a te ajuta sa adormi. Cercetarile efectuate au raportat ca sucul de cirese amare, pe langa ca va ajuta la imbunatatirea nivelului de melatonina din corp, va ameliora calitatea somnului si va creste timpul total pentru somn.

Conform unor cercetatori, sucul concentrat din cirese amare va creste nivelul de melatonina exogena, avand un efect pozitiv asupra calitatii si duratei somnului in cazul indivizilor sanatosi; ar putea fi benefic si pentru reformarea ritmului circadian.

4. Reduc tensiunea arteriala

Studiile coordonate de Jurnalul Britanic de Nutritie au aratat ca sucul de cirese poate incuraja reducerea tensiunii arteriale prin intermediul continutului bogat de polifenol.

5. Scad riscul de atac cerebral

Cercetarile efectuate la Universitatea din Michigan au sugerat ca ciresele amare confera beneficii cardiovasculare si ca pot ajuta la reducerea riscului de atac cerebral.

Aceste studii au aratat ca ciresele amare activeaza proliferatorii peroxizomici activatori ai receptorilor gamma sau izoforme PPAR in multe dintre tesuturile corporale.

PPAR sunt responsabile pentru reglarea genelor implicate in metabolismul glucozei si al grasimii, iar, in momentul in care aceasta functie se modifica, pot reduce incidenta bolilor cardiace. Exista medicamente pe baza de prescriptie care pot face acelasi lucru, dar acestea pot cauza efecte secundare foarte grave, inclusiv atac cerebral sau de cord.

6. Alina durerile musculare

Doar o cana si jumatate de cirese amare sau un pahar de suc de cirese amare pot fi de ajuns pentru a diminua durerile musculare si inflamatiile, sugereaza diferite studii.

Unul dintre respectivele experimente a implicat un grup de alergatori la maraton, care, timp de 7 zile inaintea concursului, au baut suc de cirese amare de doua ori pe zi.

Grupul care a consumat suc de cirese amare a raportat mai putine zone de durere musculara dupa cursa, comparativ cu cei care bausera un alt tip de suc din fructe.

7. Sunt bogate in potasiu

Doar o cana de cirese poate asigura 9% din doza zilnic recomandata de potasiu. Daca alegi sa mananci acest aliment delicios si plin de potasiu, multiple organe vor obtine mineralele necesare pentru a functiona in parametri optimi, inclusiv rinichii, inima sau tesuturile musculare si cerebrale.

Potasiul ajuta si la scaderea riscului de atac cerebral, la reducerea crampelor musculare, la echilibrarea hipertensiunii si a tensiunii arteriale, precum si la imbunatatirea rezistentei muschilor.