7 condimente si ierburi ce se pot folosi in dieta unei persoane diabetice

Rezervele de condimente s-ar putea dovedi benefice pentru pacientii suferinzi de diabet. Conform studiilor efectuate de cercetatorii de la Universitatea din Georgia, unele dintre cele mai comune condimente uscate si ierburi pot ajuta la blocarea inflamatiilor ce se declanseaza in cazul diabetului sau a altor boli cronice.

Cercetatorii care au testat extractele a 24 de condimente si ierburi uzuale au descoperit ca multe contin un nivel ridicat de compusi antioxidanti ce inhiba inflamatiile, acestia fiind cunoscuti si ca polifenoli.

Combateti diabetul folosind urmatoarele 7 ierburi si condimente:

1. Busuioc

Busuiocul contine multe flavonoide si merge foarte bine in combinatie cu uleiul de masline, rosiile, mozzarella si otetul balsamic. Conform cercetarilor publicate in Jurnalul de Cercetare in Stiinte Medicale, Aprilie 2014, consumul adecvat de busuioc va va ajuta sa va imbunatatiti si sa tineti sub control tensiunea arteriala.

O tensiune arteriala marita poate deveni o mare problema in cazul persoanelor suferinde de diabet tip 2. Conform Asociatiei Americane a Diabeticilor, doi din 3 indivizi cu diabet au presiune in sange marita. Prin urmare, cultivarea unei mici plante de busuioc v-ar putea ajuta sa va insanatositi si sa conferiti mancarii o aroma mai speciala.

2. Scortisoara

Scortisoara contine compusi bioactivi care ajuta la scaderea nivelului de zahar din sange. Un studiu din 2013, publicat in Analele Medicinei de Familie si ale Tratamentelor pentru Diabet, a aratat ca scortisoara este benefica pentru pacientii suferinzi de diabet tip 2.

In cazul acestora, ar putea avea un efect pozitiv si asupra nivelului de colesterol LDL, infometarii glucozei serice, nivelului de trigliceride si a colesterolului HDL.

Puteti adauga zilnic in ceai una sau doua lingurite de scortisoara. O puteti presara in sucuri, ovaz sau o puteti folosi cand coaceti sau gatiti. Intotdeauna trebuie sa consultati un medic pentru a va atribui o doza recomandata starii si conditiei voastre.

Nota: Daca administrati medicamente pentru anticoagularea sangelui, evitati sa consumati scortisoara.

3. Schinduf

Cercetarile efectuate asupra acestui condiment, cunoscut si ca Trigonella foenum-graecum, au fost promitatoare in cazul diabeticilor. Cercetarile clinice asupra indivizilor suferinzi de diabet au fost efectuate folosind atat extractului de schinduf cat si semintele inmuiate si au aratat imbunatatiri in privinta sensibilitatii la insulina si a controlului nivelului de zahar din sange (Gupta et al. 2001 si Madar et al. 1988).

4. Usturoi

Conform unei analize publicate in Decembrie 2015 in Jurnalul Asia Pacific de Cercetari Nutritionale, usturoiul este asociat cu nivelul scazut de glucoza in sange.

Il puteti adauga la hummus, in mancarea de conopida sau in cea de spanac. Usturoiul poate interfera cu medicamentele pe care le luati sau va poate subtia sangele, asa ca a fi bine sa consultati un medic inainte de a-l include in dieta.

5. Ghimbir

Ghimbirul sau Zingiber officinalis este folosit ca ingredient principal in mancarurile Asiatice. Este cunoscut pentru actiunea sa antiinflamatoare, ca digestiv si ca medicament pentru starile de greata.

Recent, ghimbirul a aratat rezultate promitatoare in cadrul studiilor elementare si a cercetarilor de laborator, care i-au testat abilitatea de a reduce oxidarea, imbunatati sensibilitatea la insulina si diminua nivelul de colesterol (Bhandari et al. 2005 si Akhani et al. 2004).

6. Rozmarin

Rozmarinul sau Rosmarinus officinalis este un tonic pentru inima, esential pentru tratarea sindromului metabolic. Cel mai activ element fitochimic din rozmarin, numit si carnosol, ajuta la scaderea puterii de oxidare. Prin urmare, este eficient in combaterea cancerului si a inflamatiilor.

Puteti profita de aceste beneficii daca folositi rozmarinul la gatit, in special in tocane, pe carnuri sau in preparatele rapide. Totodata, puteti incerca si un ceai relaxant de rozmarin.

7. Turmeric

Turmericul sau Curcuma longa este o radacina galbuie, populara in gastronomia Indiana. Este un condiment ideal pentru cei care sufera de diabet, studiile demonstrand ca are proprietati anti-imbatranire, antiinflamatoare, neuroprotective, antioxidante, protective pentru inima, anti-aterosclerotice, antiinfectioase si de reducere a greutatii. Toate aceste beneficii au fost asociate cu principalul sau ingredient, curcuminul.