Lucrurile bune chiar pot veni in masuri mici. Stiai ca ouale de prepelita sunt mai nutritive decat ouale de gaina pe care le consumi de obicei? Lasand asta la o parte, ouale de prepelita pot conferi numeroase alte beneficii.

Iata de ce ar trebui sa incerci acest tip de ou cremos si consistent.

Beneficiile oualor de prepelita pentru sanatate

1. Tratament pentru alergii

Ouale de prepelita sunt recunoscute pentru continutul bogat de ovomucoid, un tip de proteina care actioneaza precum un anti-alergen natural in corp. Daca suferi din cauza inflamatiilor, congestiei sau a altor simptome asociate reactiilor alergice, ouale de prepelita te-ar putea ajuta sa iti readuci corpul in parametri normali.

2. Sustin imunitatea

Ouale de prepelita vor calma problemele la stomac si vor intari sistemul imunitar al corpului. Acest tip de ou amplifica activitatea cerebrala si imbunatateste memoria. De asemenea, fiind un aliment bogat in fier, iti va mari nivelul de hemoglobina din sange. In plus, ajuta la eliminarea metalelor si compusilor toxici care s-au acumulat in corp.

3. Previn diabetului

Studiile au aratat ca ouale de prepelita contin aminoacizi, in special Leucina, care poate mentine nivelul de insulina in limitele sanatoase si poate ajuta la normalizarea nivelului de zahar din sange; aceste procese vor ajuta la prevenirea si tratarea diabetului.

4. O piele mai sanatoasa

Ouale de prepelita reprezinta o sursa excelenta de proteine si Lizina, un aminoacid care grabeste productia de colagen. Colagenul este o proteina necesara pentru mentinerea elasticitatii epidermei, astfel prevenind ridurile si lasarea pielii.

5. Imbunatatesc vederea

Ouale de prepelita prezinta cantitati impresionante de vitamina A, care protejeaza vederea. Activitatea antioxidanta a vitaminei A participa la prevenirea dezvoltarii cataractei si la incetinirea degenerarii maculare, astfel ajutandu-te sa vezi mai bine.

6. Previn anemia

Studiile au aratat ca femeile care consumau in mod regulat oua de prepelita prezentau un risc mai mic de a suferi de anemie. Ouale de prepelita contin fier, care participa la procesul de formare al eritrocitelor, astfel prevenind instalarea afectiunii.

Aminoacizii din ouale de prepelita maresc nivelul de hemoglobina din globulele rosii. Dar si hemoglobina este o proteina, avand un rol esential in procesul de formare al legaturilor dintre nutrienti si oxigen, precum si in transportul nutrientilor catre toate extremitatile corpului.

7. Reglarea nivelului de colesterol

In ciuda raportului mare de albus – galbenus, ouale de prepelita nu vor cauza o crestere brusca a valorilor de colesterol nociv in sange. Dimpotriva, completarea dietei cu oua de prepelita va favoriza echilibrarea nivelurilor de colesterol. Acest efect se datoreaza cantitatilor mari de acizi grasi sanatosi, prezenti in aceste oua. Acizii grasi vor sustine functiile inimii si a altor organe.

HDL este tipul de colesterol benefic si va fi necesar corpului pentru a combate efectele negative ale colesterolului nociv, LDL. 60% din continutul de grasime al acestor oua este colesterol de tip HDL; deci, pot fi incadrate in categoria alimentelor sanatoase.

Insa, persoanele care sufera de afectiuni preexistente asociate unui nivel ridicat de colesterol nu ar trebui sa consume oua de prepelita in cantitati mari, deoarece fiecare portie contine aproape 1.6 grame de grasimi saturate.

Valorile nutritionale ale oualor de prepelita:
Calorii: 14 kcal
Grasimi: 1 gr.
Colesterol: 76 mg.
Sodiu:13 mg.
Potasiu: 12 mg.
Proteine: 1.2 mg.
Vitamina A: 717.0 μg
Vitamina D: 1% din valoarea zilnica
Vitamina B12: 1% din valoarea zilnica
Fier: 1%

Cateva sfaturi: Ouale de prepelita contin mult colesterol:
Ouale de prepelita sunt sanatoase si contin foarte multi nutrienti, dar au un nivel mai ridicat de colesterol, chiar mai ridicat decat cel intalnit la ouale de gaina. 1 ou de prepelita (9 gr.) va contine in jur de 76 mg. de colesterol, iar un ou mic de gaina (38 gr.) va contine aprox. 141 mg. de colesterol.

Asta inseamna ca o portie de 100 gr. de oua de prepelita va insuma 844 mg. de colesterol, comparativ cu 372 mg. de colesterol dintr-o portie de 100 gr. de oua de gaina. Ai putea depasi foarte usor limita zilnica de 200 mg. de colesterol daca nu esti atent/a.

Prin urmare, daca incerci sa iti mai reduci nivelurile de colesterol, ar trebui sa consumi oua de prepelita cu moderatie.