5 tehnici prin care sa va relaxati mintea

Pacea nu se refera la un loc in care nu exista zgomot, probleme sau truda. Pacea inseamna sa te afli in mijlocul tuturor acestora si sa iti pastrezi calmul in inima.

In multe cazuri, o minte necontrolata seamana cu un copil de cinci ani, care vrea sa fuga de nebun pe strazile orasului, fiind capabil sa stea nemiscat pentru doar cateva secunde inainte de a simti din nou impulsul sa sara.

Daca ii permitem creierului sa fuga incontinuu cu cate un kilometru pe secunda, fara posibilitatea de a se recalibra, tot ce va face este sa continue in nebunia lui, pana cand descoperim ca mintea a inceput sa devina incet o inchisoare.

Totusi, aveti posibilitatea de a va elibera mintea, chiar daca la inceput pare imposibil. Oamenii sunt niste creaturi extrem de adaptabile si in decursul vietii, reusesc sa capteze tot felul de obiceiuri. Asa ca, intr-un fel, creierele noastre se restructureaza pentru ca ne-am instalat un nou sistem de operare in minte: haosul.

Pentru dobandirea unei minti pasnice, trebuie sa va intoarceti la starea originala de armonie si echilibru. Pare greu? Iata cateva tehnici eficiente care va vor ajuta sa redobanditi controlul asupra mintii proprii.

5 tehnici prin care va puteti relaxa mintea

1. Axati-va pe aspectele personale pozitive si pe mediul inconjurator

Pe scurt, am creat in mod colectiv dezordinea in masa si confuzia pe care le observam in jurul nostru in fiecare zi si pe care le percepem mental. Cu totii am permis gandirii negative sa ne acapareze de milenii incoace, asa ca lumea fizica este doar un produs al gandurilor noastre.

Prin simpla axare asupra ceea ce va face fericiti sau pentru ce sunteti recunoscatori, puteti incepe sa va reeducati mintile pentru a putea gandi mai pozitiv.

In consecinta, veti incepe sa va simtiti mai calmi, din moment ce nu mai puneti accentul pe negativitatea pe care o percepeti in interiorul vostru si in privinta celor din jur.

Tineti minte, energia va patrunde prin locul asupra caruia voi va concentrati atentia – puteti dobandi aceasta pace prin crearea unei constiinte in spatele gandurilor.

2. Repetati cuvinte relaxante in decursul zilei

Concentrati-va asupra creierului in acest moment…ce fel de ganduri puteti observa? Cel mai probabil, majoritatea gandurilor se concentreaza in jurul sarcinilor pe care trebuie sa le indepliniti sau in jurul unor cuvinte pe care cineva vi le-a spus si care v-au enervat; sau chiar ganduri degradante in privinta voastra.

Nu aveti de ce sa va simtiti prost; cu atata negativitate in jurul nostru, mentinerea constanta a unei gandiri pozitive nu este mereu usor de facut. Cu toate acestea, puteti contracara negativismul, gandurile care induc stres prin intermediul catorva cuvinte simple si pasnice.

De fiecare data cand va simtiti acaparati de anxietate, formati constient ganduri care va calmeaza precum: Liniste. Calm. Pasnic. Serenitate. Lumina. Iubire. Relaxare. Briza. Plaja. Ultimele doua cuvinte din enumeratie descriu un peisaj, pe care il puteti concepe cum vreti voi daca asta va relaxeaza.

Cuvintele au o insemnatate mai mare si sunt destul de puternice, asa ca folositi-le spre avantajul propriu de fiecare data cand va simtiti stresati.

3. Folositi-va in mod regulat de meditatie

Am sugerat meditatia de multe ori si pentru un motiv bun. Atunci cand meditati, opriti fluxul de ganduri sa va mai bombardeze constiinta in fiecare secunda si, in schimb, va mutati intr-un spatiu in care linistea are prioritate.

Desi nu trebuie sa va opriti creierul atunci cand meditati, foarte multe persoane au senzatia ca gandurile incetinesc foarte mult si se pot constientiza mult mai usor prin intermediul respiratiilor controlate si a ochilor inchisi. Meditatia doar va face constienti de corp si va ajuta sa tineti piept mult mai usor in fata provocarilor zilnice.

Daca vreti sa va cultivati mai multa pace in minte si in viata, incepeti sa meditati sau stati linistiti si nu va ganditi la nimic inafara de respiratia voastra, pentru cel putin zece minute pe zi, in fiecare zi. Veti descoperi ca adoptarea unei gandiri mai pasnice va fi mult mai realizabila.

4. Traiti in prezent

Uitati de drumurile pe care trebuie sa le faceti maine dupa munca sau de facturile pe care trebuie sa le platiti saptamana viitoare, de nesiguranta viitorului la care nici macar nu ati ajuns.

Atunci cand lasati astfel de ganduri sa va acapareze, corpul poate fi foarte usor dezechilibrat si puteti fi afectati de anxietate, depresie, stres cronic si alte probleme mai severe.

Majoritatea cazurilor de anxietate sunt cauzate prin faptul ca traim intr-o alta perioada decat cea prezenta, asa ca reveniti la momentul actual de fiecare data cand simtiti ca gandurile va zboara catre alte meleaguri.

Prin permiterea tranzitiei intre momente, precum faceati in copilarie, veti recastiga cunostiinta a ceea ce inseamna pacea adevarata.

5. Parasiti orasul pentru o vreme si reconectati-va cu natura

Asta ar insemna sa faceti un picnic intr-un parc din apropiere sau sa mergeti intr-o vacanta pentru a scapa de stresul zilnic. Orice puteti face pentru a va intari legatura cu natura va restabili calmul mintii si va va reaminti ca noi suntem creatorii stresului pe care il simtim in corp si in minte.

Noi provenim dintr-un loc de armonie pura si aproape tot ceea ce putem vedea in jurul nostru este doar o iluzie persistenta. Amintiti-va ca natura nu se chinuie in decursul vietii si nici voi nu trebuie sa faceti asta. Nu va lasati purtati de problemele triviale ale lumii materiale pentru ca nu veti gasi pacea prin numere sau posesiuni.

In realitate, pacea se afla deja in inimile voastre, dar Mama Natura va poate ajuta sa va reamintiti acest lucru prin faptul ca va confera un adapost in fata stransorilor impuse de societatea moderna.

„Nu exista Wi-fi in padure dar va promit ca veti gasi o conexiune mult mai buna acolo.” – Anonim