Cu totii am cunoscut sau cunoastem in prezent pe cineva care are tendinte pasiv-agresive.

Agresivitatea pasiva este definita ca fiind „o cale deliberata si mascata de a exprima sentimentele suprimate de furie.” Totodata, este una dintre cele mai enervante trasaturi pe care o persoana le poate exterioriza. Pe langa ca starneste ceva nervi in jur, agresiunea pasiva poate conduce catre lucruri mult mai serioase.

Recunoasterea comportamentelor respective este cea mai rapida metoda de a le neutraliza, astfel solutionand orice problema latenta reala.

„Nu sunt suparat/a”

Unul dintre raspunsurile pasiv-agresive cel mai des primite este clasicul nu sunt suparat/a. Cand incercati sa determinati motivul pentru care o persoana se comporta intr-un anumit fel, raspunsul sau ar trebui sa fie primul indicator al problemei.

Cea mai buna solutie in privinta acestui raspuns este de a-l aborda dintr-un alt unghi. In loc sa intrebati de ce esti suparat/a?, intrebati ce este in neregula? sau ce te deranjeaza?. Cuvantul suparat/a poate fi un real factor declansator, deci incercati sa il schimbati daca va doriti sa aflati cu adevarat care este problema.

„Da, bine”

Toata lumea a primit acest raspuns. Cand cineva spune bine, va asigur ca de cele mai multe ori va fi cea mai indepartata stare de ceea ce simte cu adevarat. Cand vi se arunca un bine sau da, bine, folositi cuvintele respective pentru a dezvolta conversatia, nu pentru a o incheia. Cu persoanele pasiv-agresive trebuie sa va straduiti putin mai tare pentru a afla ce se afla in sufletele lor.

„Credeam ca stii”

Una dintre caracteristicile persoanelor pasiv-agresive, ce se evidentiaza in afirmatiile lor, este nevoia de a pasa vina. Intr-o situatie in care nu exista comunicare sau aceasta este precara, cineva ar putea spune ei, credeam ca stii.

Aceasta este o incercare de a pasa culpa de pe umerii lor, vina ca nu v-au putut comunica ceva doar pentru ca nu le-ati putut citi mintile. Nu cadeti in plasa.

„De ce esti atat de suparat?”

Aceasta intrebare este o alta incercare de a pasa vina sau de a devia de la subiect. Prin faptul ca voi atentionati in legatura cu defectele comunicarii unei persoane pasiv-agresive, acestia ar putea incerca sa o faca sa para ca exagerati foarte mult.

Nu faceti asta. Voi va doriti sa aveti o comunicare eficienta, iar ei incearca sa evite problema. Din nou, ar putea fi nevoie sa va straduiti putin mai tare pentru a va face auziti cu adevarat dar, in final, veti descoperi ca rezolvarea problemei inainte de a se transforma intr-o cearta serioasa va merita efortul suplimentar.