4 obiceiuri alimentare ce pot afecta ficatul

Ficatul este unul dintre cele mai delicate dar esentiale organe din corp. Produce bila, filtreaza toxinele, transforma proteinele, carbohidratii, vitaminele si mineralele.

Dar cum puteti sti daca va ingrijiti ficatul corespunzator? Uneori, fara a avea habar, adoptati un stil de viata nociv pentru sanatate. Nu v-ati dori sa aflati cum va puteti ingriji mai bine ficatul?

Care sunt factorii ce afecteaza ficatul?

Haideti sa ne uitam la cateva obiceiuri ce dauneaza ficatului.

1. Consumul excesiv de alcool

Consumul in exces al alcoolului este una dintre cele mai comune cauze pentru starea deplorabila a ficatului. Cantitatile in exces de alcool vor slabi abilitatea acestui organ de a elimina toxinele din corp.

Fenomenul apare deoarece ficatul este distras de la functiile sale principale si se axeaza asupra alcoolului, incercand sa il transforme intr-un compus mai putin toxic; astfel pot aparea inflamarea si boala ficatului gras.

Atunci cand ficatul descompune alcoolul, reactia chimica poate distruge celulele si, dupa o perioada indelungata de consum excesiv de alcool, avariile sa devina permanente, marind riscul de ciroza sau de cicatrizare a ficatului, care duce la pierderea unor functii vitale ale organului.

2. Incarcarea cu sare

Expertii recomanda sa nu consumam mai mult de 2000 pana la 2400 de miligrame de sare pe zi.

Oamenii tind sa consume 5000,6000 sau chiar 10 000 de miligrame de sare zilnic datorita mancarurilor procesare si a produselor fast food care folosesc sarea precum un conservant.

Pentru persoanele cu tulburari pre-existente ale ficatului, sodiul in exces poate duce la inflamarea abdominala si retentia de apa. Ambele fenomene pot suprasolicita ficatul.

3. Incarcarea cu mancaruri procesate

Grasimea ce se aduna in ficat, care este datorata excesului de zahar, poate facilita formarea unor tesuturi cicatrizante, una dintre cauzele cirozei.

Zaharurile naturale prezente in legume si fructe sunt bune pentru ca aduc si fibre dietetice si se metabolizeaza mai incet.

Dar mancarurile procesate artificial si cele indulcite sunt pline de zahar si aproape ca nu contin deloc fibre dietetice, acestea fiind extrem de nocive pentru ficat si ar trebui evitate pe cat posibil.

4. Omiterea micului dejun

Omiterea luarii micului dejun este un obicei foarte nociv pentru sanatatea voastra. Cu timpul, aceasta deprindere va cauza luarea in greutate. Dupa cum stiti, kilogramele in plus nu sunt deloc bune pentru ficat.

Mai mult, un alt motiv pentru care ar fi bine sa mancati sanatos dimineata este pentru a va asigura un start bogat in nutrienti, non-toxic si neprocesat ce va va alimenta cu energie pentru restul zilei.