Analiza excesiva a gandurilor legate de o anumita problema paveaza cea mai sigura cale spre nefericire. Poate da nastere unor probleme acolo unde nu erau sau unde n-ar fi fost posibile de la bun inceput.

Majoritatea acestor situatii sau probleme create in minte apar pe baza unor frici sau griji si nu ne ajuta in niciun fel – cu toate ca ne-am putea imagina ca, atunci cand ne gandim foarte mult la un anumit lucru, ne facem un serviciu sau ne protejam intr-un anumit fel. In realitate, chiar in acel moment, ne rapim singuri darul.

Si, cand il cream, este foarte greu sa ne oprim fluxul de ganduri.

Iata 4 metode ce te vor ajuta sa nu mai analizezi atat de mult lucrurile

1. Opreste-te si axeaza-te pe aspectele pozitive din jur

Ne-am transformat intr-o societate care permite contemplarii si gandirii negativiste sa castige. Prin simpla schimbare a atentiei la ceea ce iti aduce fericire sau la lucrurile pentru care esti recunoscator, iti poti reprograma mintea pentru a gandi mult mai pozitiv. Aminteste-ti: O casa se construieste punand cate o caramida pe rand…

Prin urmare, vei incepe sa simti mai multa pace si nu te vei mai gandi atat de mult la problema, din moment ce nu mai pui accent pe negativismul pe care il percepi in tine insuti sau altundeva.

Tine minte, energia curge acolo unde iti indrepti atentia – incepi sa nu mai analizezi atat de mult lucrurile cand iti constientizezi gandurile.

2. Repeta cuvinte pozitive in timpul zilei

Incearca sa iti percepi creierul pentru cateva secunde…ce fel de ganduri observi?

Cel mai probabil, vei realiza ca majoritatea gandurilor excesive se concentreaza asupra lucrurilor pe care le ai de facut intr-o zi, asupra unor cuvinte care te-au infuriat sau chiar asupra unor impresii degradante pe care le ai fata de tine insuti.

Insa, nu trebuie sa te simti prost; cu atat de mult negativism in jur, nu este mereu usor sa mentii o atitudine pozitiva. Totusi, poti combate negativul, gandurile care te streseaza prin cateva cuvinte simple, care iti vor aduce pace.

Oricand simti ca anxietatea incearca sa te acapareze, aminteste-ti cuvintele care te calmeaza, precum: Calm. Liniste. Pace. Serenitate. Lumina. Iubire. Relaxant. Briza. Plaja.

Ultimele doua cuvinte din enumeratie descriu un peisaj pe care ti-l poti imagina daca iti aduce pace. Cuvintele pot avea foarte multa insemnatate si putere, deci, le poti folosi in avantajul tau ori de cate ori te simti stresat/a.

3. Traieste momentul

Uita de sarcinile pe care le a
i de facut maine dupa munca, de facturile pe care le ai de platit saptamana viitoare sau de incertitudinea viitorului tau, la care nici macar nu ai ajuns. Cand te gandesti prea mult la astfel de probleme, corpul se poate dezechilibra foarte repede si ar putea deveni vulnerabil in fata anxietatii, depresiei, stresului cronic sau al altor probleme serioase.

Majoritatea cazurilor de anxietate apar din cauza faptului ca alegem sa traim intr-un moment diferit de cel in fata caruia suntem pusi, deci, intoarce-te in prezent de fiecare data cand simti ca gandurile te duc in alta parte.

Permitandu-ti sa tranzitezi de la un moment la altul, asa cum faceai in copilarie, vei recastiga principiul de pace adevarata.

4. Descopera natura

Natura este solutia perfecta pentru a calma o minte agitata. Ai putea sa pleci intr-un weekend sau te-ai putea plimba intr-un parc apropiat cand vine timpul pauzei de pranz. Daca esti foarte stresat/a, ai putea planui o vacanta intr-un loc frumos si indepartat.

Orice poti face pentru a-ti intari legatura cu natura iti va ajuta mentalul enorm de mult si iti va permite sa iti amintesti ca noi suntem cei care cream stresul resimtit in minte si in corp.

Provenim dintr-un loc de o armonie pura si foarte multe dintre lucrurile pe care le vedem in jur fac parte dintr-o iluzie extrem de persistenta. Aminteste-ti ca natura nu se chinuie sa treaca prin viata si nici tu nu ar trebui sa faci asta. Nu te prinde in problemele triviale ale lumii materiale, pentru ca nu vei gasi pacea in numere sau posesiuni.

In realitate, pacea o poti gasi deja in inima ta, dar Mama Natura te poate ajuta sa iti amintesti acest lucru, oferindu-ti un adapost in fata tensiunii societatii moderne.

„Nu exista Wi-Fi in padure, dar iti promit ca vei gasi o conexiune mult mai buna.”

Mai ai si alte sfaturi pe care ar trebui sa le adaugam in lista?