12 pasi simpli pentru o sanatate mai buna

Exista anumite lucruri in viata pe care nu le putem evita. Indiferent cat de ocupat ai fi, aceste obiceiuri sanatoase si usoare iti vor imbunatati ziua si iti vor conferi beneficii majore pentru starea mentala si fizica.

Deci, incepe sa urmezi aceste lucruri simple si te vei bucura de recompensele lor sanatoase:

1. Energizeaza-ti ziua. Fa o plimbare sau alearga pentru 15 minute pentru a te revigora. O alergare dimineata sau o plimbare imediat dupa rasarit iti va aduce o doza buna de vitamina D. Este o metoda mai sanatoasa de a incepe ziua cu dreptul.

2. Imbratiseaza-ti prietenul pufos. Animalele de casa va pot conferi acel surplus de energie. Imbratisarea animalului de casa iti va conferi atat confort fizic, cat si psihologic. Mai mult, este placut sa iesiti impreuna si sa va plimbati. Bucura-te de oportunitatea de a avea un animal in casa.

3. Hraneste-ti sufletul. Imediat ce te trezesti, citeste un capitol sau un vers din biblie pentru a te inspira si pentru a dobandi o forma de trezire spirituala. Iti va imbogati mintea, corpul si sufletul. Slava tie, Doamne!

4. Insenineaza-ti ziua cu un zambet. Pentru a-ti incepe ziua cu dreptul, un simplu zambet iti va conferi imboldul de fericire si de sanatate. Deci, etaleaza-ti zambetul larg si spune-ti ca ziua ta va fi una cat mai buna.

5. Un ras bun este benefic pentru inima. Un studiu recent efectuat a aratat ca cei care se amuzau in timpul unor filme de comedie demonstrau o dilatare a vaselor de sange cu o cincime mai mult peste valorile nominale, efect ce dura aproape 24 de ore. Intre timp, cei care urmareau filme documentare mai serioase aratau o contractie arteriala de 18%.

6. Spala-te pe dinti si foloseste ata dentara. Obiceiul de periere a dintilor si de utilizare a atei dentare va sustine sanatatea dentara si va scade riscul de cancer cerebral sau la gat. In cadrul unor cercetari efectuate in New York s-a demonstrat ca persoanele care sufereau de boli gingivale cronice aveau un risc marit de a dezvolta un tip de cancer cerebral sau la gat, in special in zona bucala si esofagiana.

7. Bea ceai. Ceaiul are putere. Un studiu a demonstrat ca, prin consumul de ceai, corpul poate fi protejat de riscul dezvoltarii atacurilor cerebrale. Cercetatorii au dezvaluit ca persoanele care beau cel putin 3 cani de ceai pe zi prezentau doar o cincime din riscul de a suferi de atac cerebral, comparativ cu cei care consumau doar o cana sau mai putin. Profita de beneficiile puternice ale ceaiului si mentine-ti vasele de sange si arterele sanatoase.

8. Scrie o nota de apreciere. Scrierea unei scrisori de multumire, folosind hartie si pix, iti va permite sa simti fericire si multumire reala. Un studiu a aratat ca studentii care scriau scrisori, exprimandu-si recunostinta fata de persoanele apropiate, erau considerati mai fericiti si mai multumiti de vietile lor.

Printr-un alt studiu s-a ajuns la concluzia ca scrierea expresiva poate imbunatati functiile imunitare, pulmonare si hepatice, poate reduce presiunea arteriala si conferi un simt puternic de bunastare.

9. Practica yoga. Prin yoga se pot scade considerabil durerile cronice din zona inferioara a spatelui.

Cercetatorii spun ca pacientii cu dureri de spate, care pot cauza forme minore pana la moderate de dizabilitate, in urma unui antrenament de 90 de minute, executat de doua ori pe saptamana timp de 6 luni, raportau un nivel mai scazut de durere si se simteau mai bine decat pacientii care recurgeau la alte tipuri de terapii.

10. Pregateste peste la cina. Un studiu a subliniat faptul ca cei care consumau peste o data sau de mai multe ori pe saptamana aveau un risc mai scazut de a dezvolta dementa, comparativ cu cei care nu mancau peste. Prin urmare, studiul a demonstrat ca pestele este un aliment benefic pentru creier. Acidul gras omega-3 din peste participa la protectia celulelor nervoase si previne formarea dementei.

11. Bea lapte la micul dejun. Consumul unui pahar mare de lapte fara grasime la micul dejun va scade sansele sa mananci mai mult la urmatoarea masa, ajutandu-te sa slabesti 2.5 kg intr-un an. Prin urmare, consumul de lapte fara grasime este o metoda mai sanatoasa de a pierde in greutate.

12. Continua sa te misti. Daca lucrezi la un birou unde trebuie sa stai mai mult jos, incearca sa faci urmatoarele pentru a ramane cat mai activ. Ridica-te de fiecare data cand suna telefonul. Cand te intorci de la baie, alege drumul mai lung inspre birou.

Totodata, poti face exercitii de intindere dupa ce citesti un e-mail important. Acasa, nu folosi telecomanda televizorului. Cand trebuie sa schimbi canalul, fa-o manual. Aceste miscari simple te vor ajuta sa scazi cativa centimetri din talie. Misca-te mai mult, cantareste mai putin. Nu este uimitor?