11 metode de a va pastra energia pe durata intregii zile

Iata cateva sfaturi pentru a ramane energizati pe intreaga durata a zilei:

1. Incercati sa obtineti energie pe durata intregii zile

Daca simtiti ca energia corpului scade, vi se va parea foarte usor sa mai beti o a 3a sau a 4a cana de cafea din zi pentru a va inviora. Cu toate acestea, exista alternative mult mai bune pentru a primi energia necesara, precum cele descrise mai jos.

2. Mancati la micul dejun chiar daca nu va este foame

Astfel, veti avea mai multa energie si va veti simti mult mai bine atat din punct de vedere mental, cat si fizic, in comparatie cu cei care omit aceasta masa principala a zilei. Cercetatorii britanici de la Universitatea din Cardiff au descoperit ca un bol de cereale dimineata va poate ajuta sa reduceti nivelul hormonului de stres numit cortizon.

3. Nu mai apasati butonul de snooze

Apasarea butonului de snooze doar pentru a mai rapi cateva minute de somn nu va va ajuta corpul deoarece veti avea tendinta de a atipi de-a lungul zilei, putand intalni chiar si dificultati de a adormi pe timpul noptii. Ceea ce trimite catre o stare permanenta de somnolenta.

Conform lui Janet K. Kennedy, doctor in psihologie, specialist in somn si psiholog la o clinica din New York, daca nu sunteti nerabdatori sa va treziti din pat atunci cand apasati pe butonul de snooze, folositi acele minute in plus pentru a va forta trezirea cu cateva intinderi.

4. Acizi omega-3 pentru a va hrani creierul

De obicei, omega-3 se gasesc in nuci, grasimea din carnea de peste, precum in cazul somonului si al tonului sau in uleiul de rapita, fiind necesari pentru a mentine sanatatea celulelor cerebrale si pentru a va face mai alerti din punct de vedere mental. Un bonus de care puteti profita atunci cand consumati acizi omega-3 este ca sistemul va depozita carbohidratii sub forma de glicogen, care este stocat sub forma de glucoza si care, ulterior, va fi folosita sub forma de sursa de energie in locul grasimii.

5. Evitati sa consumati alcool seara

Alcoolul va poate scadea performantele sistemului nervos, acesta fiind un sistem de tesuturi, celule, organe si nervi ce regleaza raspunsul corpului la stimulii externi si interni. Desi consumul unui pahar de vin va poate ajuta sa dormiti mai profund, corpul il poate metaboliza foarte repede, marind posibilitatea de a va trezi subit in timpul noptii si ingreunandu-va adormirea.

S-a descoperit ca alcoolul poate afecta bioritmul corpului, influentand ritmul cardiac si marind presiunea din sange atunci cand corpul ar trebui sa fie relaxat si calm. Cu toate acestea, nu trebuie sa evitati complet alcoolul.

6. Faceti un dus sau spalati-va cu apa pe fata

Pe baza descoperirilor publicate in Jurnalul de Personalitate si Psihologie Sociala, aproximativ 55% dintre cei care au participat la studiu au demonstrat o crestere in nivelul de energie atunci cand puneau in practica in mod regulat terapia cu apa. Se pare ca putina apa va poate ajuta sa va relaxati atunci cand va simtiti suprasolicitati.

7. Bautura energizanta cu G pur

Cei care consumau o bautura pe baza de ghimbir relatau ca se simteau mult mai energizati ulterior.

8. Activitati usoare

Este usor sa presupunem ca efectuarea unor exercitii fizice atunci cand energia este la un nivel minim va conduce la o stare si mai evidenta de oboseala, dar se pare ca nu este asa. Cercetarile arata ca efectuarea unor exercitii de intensitate moderata timp de douazeci de minute va poate mari nivelul de energie. Si mai bine este ca efectele pot fi resimtite imediat si vor dura pentru o perioada indelungata.

Conform lui Patrick O’Connor, doctor in psihologie si co-director al Laboratorului de Psihologia Activitatilor Fizice din cadrul Universitatii din Georgia, campusul din Athens, GA, nu ar trebui sa va suprasolicitati prin programe prea intense, deoarece acestea va pot lasa si mai extenuati.

9. A doua masa de pranz

Foarte multe persoane au tendinta de a resimti foamea dupa trei sau patru ore, deci daca mancati la 8 dimineata si apoi la 12 pentru pranz, s-ar putea sa va simtiti putin obositi pe la 3 dupa-masa. Insa, nu trebuie sa mancati doar o punga de covrigei, ci in schimb, alegeti o mini masa sau o gustare cu un raport bun de proteine, complex de carbohidrati si grasimi.

Cautati sa consumati cel putin 300 de calorii pentru a va simti satisfacuti, nu satui. Incercati sa mancati un sandwich cu miere si unt de arahide, la care painea sa fie din cereale integrale, precum si un pahar de lapte slab in grasimi. Puteti alege si un iaurt, un baton din cereale si chiar cateva felii de mar. Veti fi capabili sa combateti starile de oboseala si sa preveniti mancatul excesiv in ziua urmatoare.

10. Hidratati-va

Tineti minte ca sangele este format in mare masura din apa si alte fluide, iar asta arata ca si cea mai simpla forma de deshidratare poate cauza coagularea sangelui, ingreunandu-i calea catre organele vitale si conferindu-va starea de oboseala.

Nancy Clark, R.D, autorul Ghidului pentru Nutritia Sportiva a lui Nancy Clark, spune ca prin consumul adecvat al unor cantitati de fluide puteti ajuta nutrientii sa parcurga corpul. Cea mai buna metoda de a va estima nivelul de hidratare este prin urina. Ar trebui sa urinati la fiecare 2 sau 4 ore si urina ar trebui sa aiba o culoare pala sau sa fie de un galben clar.

Pe langa consumul indestulat de apa, ar trebui sa mancati si alimente care contin apa, precum broccoli, portocale, grapefruit, pepene, iaurt si neaparat, morcovi.

11. Urmati regula de 15 minute

Daca va este greu sa adormiti sau daca va treziti si intalniti dificultati in a re-adormi dupa 15 minute, incercati o activitate relaxanta, precum tricotatul, meditatia sau cititul. Evitati internetul sau televizorul. Odata ce vi se face somn, puneti-va din nou in pat, deoarece statul degeaba nu va face altceva decat sa va induca stresul sau anumite griji, marindu-va gradul de anxietate.