Precum unele persoane sunt nebune dupa dulciuri, altele prefera gustul acela mai sarat. Pofta de sare este la fel de nociva precum pofta de zahar, uneori mai grava!

Dar, cum puteti combate dependenta de zahar cu alternative si optiuni mai sanatoase, la fel puteti face si in cazul sarii, alegand unele ingrediente naturale, care pot sa confere mancarii o savoare mai buna.

Cea mai usoara metoda de a taia sarea din alimentatie este prin folosirea extensiva a acestor amplificatoare naturale de aroma la gatit. Puteti folosi alternative si condimente fara sare in majoritatea retetelor care necesita sare, acestea putand chiar sa imbunatateasca gustul.

11 alternative la sare:

1. Boia de ardei rosu

Boiaua de ardei rosu este cunoscuta si ca pudra de ardei iute. Este un bun substitut pentru sare. Mai mult, este folosita extensiv in gastronomia Mexicana, Spaniola si Indiana. Boiaua de ardei rosu confera o savoare iute si picanta, fiind o alternativa buna pentru sare.

2. Usturoi

Usturoiul este unul dintre cele mai sanatoase alimente. Il puteti toca si amesteca intr-un blender pentru a da un farmec nou supelor sau sosurilor. Acest ingredient se combina foarte bine cu lamaia.

3. Ghimbir

Ghimbirul ajuta la amplificarea gustului mancarurilor dulci si sarate. Ghimbirul proaspat poate fi ras in curry si amestecat in timpul prepararii ori presarat pe carne, inainte de barbecue sau coacere.

Mai mult, poate fi folosit in dressingul pentru salate sau pentru a da gust orezului. Ghimbirul macinat merge foarte bine cu compotul de fructe.

Ghimbirul are un gust ca de lamaie, piperat, putin dulce si o aroma intepatoare. Il puteti cumpara macinat, proaspat sau sub forma de radacina, care poate fi rasa sau tocata.

4. Uleiurile esentiale

Uleiurile esentiale sunt inlocuitori minunati pentru untul sarat, untul simplu si sosul de soia sau pot fi utilizate pentru a induce o noua aroma pe langa cea a uleiului extravirgin de masline.

Puteti folosi ulei din portocale rosii, ulei de trufe, ulei de chili, ulei de lamai Meyer, ulei cu infuzie de usturoi si uleiuri cu infuzii de arome Asiatice, care contin mult mai putin sodiu decat sosul de soia.

5. Lamaia

Sucul sau coaja rasa de lamaie pot da gust si savoare aproape oricarui fel de mancare. Lamaia este perfecta pentru orice dieta pentru ca are putine calorii si poate ajuta in cazul retentiei de apa. Incercati, pe cat posibil, sa cautati lamai organice daca planuti sa le folositi si pentru tratamente de piele.

6. Menta

Menta este o planta revigoranta, care merge foarte bine cu mancarurile sarate si dulci. Daca puteti, folosi frunze proaspete. Se combina perfect cu cuscus, salate si paste. Mai mult, o puteti folosi in combinatie cu mazarea, morcovii sau fasolea cu bob.

7. Ceapa

Albe, rosii sau galbene, toate cepele abunda de savoare si pot aduce o noua aroma oricarui fel de mancare. Le puteti folosi crude, coapte, prajite sau adaugate in compozitia mancarii. Cu atat de multa aroma, puteti scadea cantitatea de sare din mancare si nimeni nu-si va da seama.

8. Piper

Piperul negru nerafinat poate condimenta aproape orice fel de mancare. Merge foarte bine in combinatie cu coaja de lamaie. Mai mult, puteti cauta piper cu lamaie. Asigurati-va, totusi, ca nu are adaos de sodiu sau alte chimicale.

9. Seminte de susan

Puteti adauga un pumn de seminte de susan la supe, in mancarurile prajite, salate sau chiar la sandwich-uri pentru a da o tenta delicata de nuca si o textura crocanta. Aceste mici seminte sunt pline de nutrienti, precum fier, zinc, magneziu si cupru.

10. Rosii

In momentul in care incalziti usor rosiile, incep sa creeze o aroma bogata si puternica, fara sa mai mentionam ca pot sa emane licopen, un agent puternic ce lupta impotriva cancerului.

Le puteti pisa cu tot cu seminte si adauga in apa pe care o veti folosi la prepararea cuscusului, orezului, quinoa ori pentru a conferi nutrienti si savoare la baza pentru supa.

11. Otet

Daca mancarurile vi se par fara gust sau savoare, puteti adauga un strop de aciditate. Acesta este ingredientul secret din spatele multor dressinguri gustoase, sosuri, salsa-uri, saramuri sau infuzii.

Este extrem de versatil. Daca ar fi sa calculam costul pe gram, otetul ar fi cel mai profitabil amplificator de aroma. Puteti alege intre otet balsamic, otet de mere, alb balsamic, de orez, din vin rosu, vin alb sau otet de sampanie.